آپارات مدل کسب درآمد خود را به یوتیوب نزدیک می‌کند


آپارات مدل کسب درآمد خود را به یوتیوب نزدیک می‌کند

آپارات با تغییر رویکرد درآمدی برای تولیدکنندگان محتوا در پلتفرم خود، به‌دنبال پیاده‌کردن روشی همانند یوتیوب است.

آپارات از سه هفته‌ی پیش، مدل کسب درآمد از این پلتفرم را برای تولیدکنندگان محتوا تغییر داده است. کسب درآمد از آپارات که از سال ۹۶ آغاز شد، دارای مشکلاتی بود که شرکت را به هدف درنظرگرفته برای این منظور، یعنی تولید محتوای اختصاصی که به سود تولیدکننده‌ی محتوا باشد، نمی‌رساند. درواقع مدل اولیه‌ی کسب درآمد از آپارات به تولیدکنندگان محتوا لطمه می‌زد و برخی افراد با روش‌های خاص کلاهبرداری برای نمایش دروغین تعداد بازدید بیشتر و انتشار محتوایی که به خود آن‌ها تعلق نداشت، سود بیشتری از تولیدکننده‌ی اصلی محتوا به‌دست می‌آوردند.

آپارات اکنون به سیاست‌های درآمدی یوتیوب نزدیک‌تر می‌شود و قصد دارد از تولیدکننده حمایت بیشتری کند. این سیستم هنوز به‌طور کامل بدون اشکال نیست و آپارات درحال رفع باگ‌های آن است.

آپارات پیش‌بینی می‌کند با این تغییر رویکرد، امسال در پلتفرم خود شاهد فعالیت‌های بسیار بیشتری باشد و نرخ تعامل (Engagement) را مانند اینستاگرام محاسبه کند.

در مدل جدید درآمدزایی، حداقل ۵۰ درصد از درآمد حاصل از نمایش تبلیغات، به تولیدکننده‌ی محتوا تعلق می‌گیرد. شروط افراد جهت عضویت شامل حداقل ۲۰۰ دنبال‌کننده و حداقل ۳هزار ساعت نمایش طی ۳ ماه اخیر است. آپارات تولیدکننده را شخصی می‌داند که:

از صفر تا صد ویدئو توسط وی ساخته شده باشدگیمر باید از وبکم استفاده کنددوبله‌کردن ویدئو تولید محسوب می‌شودچهره‌ی فرد آموزش‌دهنده در ویدئوی آموزشی باید مشخص باشدافزودن زیرنویس به ویدئو تولید محسوب نمی‌شودصرفا ویرایش و میکس کردن تولید محسوب نمی‌شود

قوانین مرتبط با تولیدکنندگان محتوا را می‌توانید در آپارات مشاهده کنید.

البته بازنشرکنندگان محتوا نیز می‌توانند با شروطی، تا ده درصد از درآمد حاصل از نمایش موفق تبلیغات را از سیستم کسب درآمد آپارات کسب کنند. این شرایط شامل ۵۰۰هزار ساعت نمایش ویدئو و داشتن تعداد ۲هزار دنبال‌کننده می‌شود.

قانون کپی رایت پیش از این نیز در آپارات بوده اما به‌هرصورت، قوانین مربوطه در مواقع زیادی رعایت نشده و در جهت برعکس عمل کرده است. بااین‌حال در تغییر رویکرد جدید آپارت، بر گزارش تخلف تأکید بیشتری می‌شود تا کنترل بیشتری بر ویدئوهایی صورت گیرد که توسط تولیدکننده‌ی اصلی محتوا منتشر نشده‌اند. به این طریق، تولید محتوای بیشتری نیز پیش‌بینی می‌شود و ۵۰ تا ۷۰ درصد از سود حاصل از نمایش تبلیغات در آپارات، به تولیدکننده‌ی محتوا تعلق می‌گیرد.

آپارات درتلاش است تا محدودیت انتشار محتواهایی که مخالف قوانین آن است، مشابه انتشار سریال‌ها را نیز با سختگیری بیشتری دنبال کند. بااین‌حال آپارات، انحصار را برای رقابت یک کسب و کار مناسب نمی‌داند و می‌گوید این دو منافاتی باهم ندارند و به‌خاطر موضوع ارز، درآمدزایی از یوتیوب جذابیت بیشتری دارد؛ اما این‌گونه نیست که یوتیوب ترافیک به کاربرانش بدهد. آپارات ۳۰میلیون ویدئو در روز منتشر می‌کند و براین‌اساس افراد می‌توانند در یوتیوب فعالیت خود را داشته باشند و در آپارات هم درآمدی جانبی کسب کنند.

طبق آخرین اطلاع‌رسانی آپارات، این پلتفرم ۴۵ میلیون کاربر ماهانه دارد. همچنین این پلتفرم اشتراک ویدئو درنظر دارد تا درصورتی‌که استقبال زیادی از مدل کسب درآمدی جدیدش بشود، پرداخت را از ۳۰روزه به ۱۵ روزه برساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط