ثبت اولین گزارش جوجه‌آوری باکلان مارگردن در خاورمیانه


ثبت اولین گزارش جوجه‌آوری  باکلان مارگردن  در خاورمیانه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از ثبت اولین گزارش مستند جوجه‌آوری و زادآوری باکلان مارگردن در خاورمیانه توسط محیط‌بان آبادانی خبر داد.

علی فتحی‌نیا در این خصوص گفت: باکلان مارگردن با نام انگلیسی African Darter و نام علمی Anhinga rufa، از گونه‌های کمیاب ایران و خاورمیانه است که جوجه‌آوری این گونه کمیاب که در تالاب هورالعظیم در ایران زیست می‌کند، برای اولین بار به صورت مستند تصویربرداری شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی افزود: این ثبت ارزشمند که یافته‌ای جدید است، توسط علی سجاد جلالی محیط‌بان تلاشگر آبادانی در ۱۴ خردادماه در تالاب هورالعظیم گزارش شد. در این مشاهده، دو پرنده بالغ و ۱۱ جوجه نابالغ پرنده باکلان مارگردن تصویربرداری شدند.

ثبت اولین گزارش جوجه‌آوری "باکلان مارگردن" در خاورمیانه

فتحی‌نیا گفت: در خوزستان سه گونه باکلان مارگردن، باکلان کوچک و باکلان بزرگ ثبت شده است که کمیاب‌ترین آن‌ها باکلان مارگردن است و منحصر به استان خوزستان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان بیان کرد: پیش از این، جوجه‌آوری گونه کمیاب باکلان کوچک در خوزستان ثبت شده بود. گونه دیگر با نام باکلان بزرگ در خوزستان زمستان‌گذران است‌.

وی ادامه داد: تالاب هورالعظیم یکی از مهمترین زیستگاه‌های پرندگان در خاورمیانه و جهان است که گونه‌های منحصر به فرد مانند باکلان مارگردن، غول حواصیل، اکراس آفریقایی، سسک نیزار خوزی و بسیاری دیگر از انواع جانوران آبزی و کنارآبزی در آن زیست می‌کنند و از اهمیت ویژه‌ای در جهان برخوردار است.

ثبت اولین گزارش جوجه‌آوری "باکلان مارگردن" در خاورمیانه

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا