کمک 375 میلیون تومانی چهارمحال‌وبختیاری‌ها در جشن گلریزان


کمک 375 میلیون تومانی چهارمحال‌وبختیاری‌ها در جشن گلریزان

مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال‌وبختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون و در جشن‌های گلریزان برگزار شده، 375 میلیون تومان کمک‌های مالی مردم و خیران استان به‌منظور آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد جمع‌آوری شده است.

کمک 375 میلیون تومانی چهارمحال‌وبختیاری‌ها در جشن گلریزان

مجید صیادی، مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری تعداد زندانیان جرائم مالی، مهریه و دیه‌های غیرعمد در استان از ابتدای سال‌جاری تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه را ۲۱۵ نفر عنوان و اظهار کرد: میزان بدهی این افراد ۶۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: از این تعداد محکومان مالی، ۴۸ مورد مربوط به مهریه بوده که ۲۹۲۸ سکه و ۳۴ مثقال طلا بدهکار هستند.

صیادی از آزادی ۹ نفر شامل یک زن و ۸ مرد از ابتدای سال جاری تا آخر اردیبهشت‌ماه خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۸ مورد مربوط به جرائم مالی و یک مورد مربوط به دیه گزارش شده که میزان کل بدهی این افراد یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان بوده و خوشبختانه ۴۶۶ میلیون تومان گذشت شکات ثبت شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان به مشارکت خوب مردم استان در جشن‌های گلریزان اشاره و بیان کرد: یقینا فرهنگ‌سازی، غیرت و همت مردم استان می‌تواند موجبات آزادسازی تعداد بیشتری از مددجویان غیر عمد شود.

وی به کمک ۳۶۰ میلیون تومانی مردم چهارمحال و بختیاری در جشن‌های گلریزان سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، جشن گلریزان امسال به‌صورت تلویزیونی برگزار شد و از ابتدای سال جاری تا کنون، ۳۷۵ میلیون تومان کمک‌های مالی مردم و مشارکت در جشن گلریزان جمع‌آوری شده است.

صیادی با تأکید بر اینکه چک بلامحل مشمول دریافت کمک‌های ستاد دیه نیست، اظهار کرد: زندانی بودن شخص، گذشت حداقل ۳ ماه از حبس وی، جرم غیرعمد، نداشتن جرائم کیفری در گذشته و حال و نداشتن سابقه اعتیاد از شرایط مشمولیت دریافت کمک از ستاد دیه است و هر فرد تنها یک بار می‌تواند در طول عمر خود از کمک‌های ستاد دیه بهره‌مند شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با بیان اینکه ستاد دیه مکانی برای جمع‌آوری کمک به منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند است، خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند برای واریز کمک‌های نقدی خود به‌صورت حضوری به آدرس ستاد دیه استان واقع در شهرکرد، انتهای بلوار شریعتی، کوچه ۶۵ مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها