25 درصد بالای 18سال در قزوین لبنیات کافی مصرف می کنند


25 درصد بالای 18سال در قزوین لبنیات کافی مصرف می کنند

قزوین - ایرنا - رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت استان قزوین گفت: براساس بررسی های صورت گرفته 25 درصد گروه سنی بالای 18 سال این استان به میزان کافی لبنیات استفاده می کنند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ؛ عطیه رزازی افزود: با توجه به هرم غذایی جامعه ایرانی، هر فرد باید سه سهم از شیر و سایر لبنیات را در روز استفاده کند.

به گفته این کارشناس، مصرف این محصول مغذی ، به عنوان یک غذای کامل، در همه گروه‌های سنی، بویژه کودکان و نوجوانان، مادران باردار و سالمندان و همچنین بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون بالا و سرطان، توصیه می شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت استان قزوین، کامل بودن بعنوان غذا ، مفید بودن برای سلامتی عروق ، افزایش میانگین قد جوانان، جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان را از جمله دلایل استفاده از شیر عنوان کرد.

وی یادآورشد : چون شیر برای سلامتی عروق مفید است ، خیلی از افراد در دنیا و از جمله کشور خودمان ایران از بیماری‌های قلبی و عروقی رنج می برند.

به گفته رزازی خیلی از خانواده‌ها چون شیر و لبنیات به میزان کافی مصرف نمی کنند هزینه‌های درمانی سنگینی را برای پوکی استخوان می‌پردازند.

رزازی افزود: باید با آگاهی بخشی درباره شیر و لزوم مصرف روزانه دو لیوان از آن و محصولات لبنی، آینده سلامت مردم کشورمان را تضمین کنیم.

با توجه به بروز بیماریهای ناشی از کمبود کلسیم در سنین بالا از جمله پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن، لازم است تا لبنیات به مقدار کافی در جیره غذایی روزانه همه گروه های سنی قرار گیرد.

لبنیات شامل شیر و تمام فرآورده های آن می شود که کلسیم موجود در خود را حفظ می کنند اما فرآورده هایی که حاوی مقادیر ناچیز کلسیم هستند و همچنین مقدار چربی و کلسترول آن بالا است مثل خامه و کره از این گروه نیستند.

لبنیات به دلیل دارا بودن مواد مغذی سهم بسزایی در تکمیل تغذیه و تامین مواد مورد نیاز بدن انسان دارند از جمله این مواد می توان به کلسیم، پتاسیم، پروتئین، فسفر، ویتامین های گروه بی و آ و مقادیری ویتامین دی اشاره کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط