شمار بهبودیافتگان کرونا، حدود سه میلیون و نیم


شمار بهبودیافتگان کرونا، حدود سه میلیون و نیم

تاکنون 6 میلیون و 994 هزار و 605 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و 3 میلیون و 420 هزار و 48 نفر بهبود یافته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما آخرین اخبار درباره کرونا در جهان به شرح زیر است: تاکنون ۶ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۰۵ نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۴۸ نفر بهبود یافته و ۴۲۰ هزار و ۴۴۹ نفر نیز جان باخته اند.

شمار بهبودیافتگان کرونا، حدود سه میلیون و نیم

کاهش فعالیت‌های تجاری چین در ماه مه
طبق اعلام منابع رسمی چین، فعالیت‌های تجاری این کشور در ماه مه نیز همچنان تحت تاثیر پیامد‌های بحران کرونا قرار داشت.
در حالی که همه گیری کرونا و پیامد‌های آن کل اقتصاد جهان را فلج کرده است، آمار و ارقامی که اداره گمرکات چین روز یکشنبه منتشر کرد، نشان می‌دهد که میزان صادرات چین در ماه مه کاهش یافته و میزان واردات آن نیز به پائین‌ترین حد در چهار سال اخیر رسیده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، چین اولین کشوری است که تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفت. میزان صادرات این کشور در ماه مه رشد منفی ۳ و ۳ دهم درصدی را در مقیاس سالانه تجربه کرد. به گفته مقامات چین تاثیر بحران کرونا بر وضعیت صادرات این کشور در ماه‌های ژوئن و ژوئیه نیز ادامه خواهد داشت.
افزایش نزدیک به ۹ هزار نفری مبتلایان به کرونا در روسیه
روسیه از ثبت ۸ هزار و ۹۸۴ مورد دیگر آلودگی به ویروس کرونای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به این ترتیب شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور به ۴۶۷ هزار و ۶۷۳ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، شمار قربانیان کووید ۱۹ در روسیه هم در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۱۳۴ نفری همراه بود. کووید ۱۹ تاکنون جان ۵ هزار و ۸۵۹ نفر را در روسیه گرفته است.
ابتلای ۵۵۵ نفر دیگر به کرونا در فیلیپین
وزارت بهداشت فیلیپین روز یکشنبه اعلام کرد با ابتلای ۵۵۵ نفر دیگر به کرونا شمار مبتلایان در این کشور به ۲۱ هزار و ۸۹۵ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از مانیل، وزارت بهداشت فیلیپین شمار قربانیان کرونا در این کشور را با ۹ مورد افزایش یک هزار و سه نفر اعلام کرد.
بنا بر اعلام این وزارتخانه شمار بهبودیافتگان ۸۹ مورد افزایش داشته و به چهار هزار و ۵۳۰ نفر رسیده است.
هشدار درباره موج دوم کرونا
کانال الشرقیه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: سازمان بهداشت جهانی درباره بروز موج دوم کرونا در عراق هشدار داد.
۶۷۲ نفر دیگر در اندونزی به کرونا مبتلا شدند
یک مقام وزارت بهداشت اندونزی اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با ۶۷۲ مورد افزایش به ۳۱ هزار و ۱۸۶ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام وزارت بهداشت اندونزی گفت ۵۰ تن دیگر نیز جان خود را از دست داده اند و شمار قربانیان در این کشور به یک هزار و ۸۵۱ نفر رسیده است. این در حالی است ده هزار و ۴۹۸ نفر نیز بهبود یافته اند.
کاهش شدت قرنطینه در ریودوژانیرو
فرماندار ریودوژانیرو از تسهیل تدابیر قرنطینه در این ایالت از شنبه خبر داد. این تدابیر با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید اتخاذ شده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریو دو ژانیرو، طبق حکمی که از سوی ویلسون ویتزل امضا و جمعه شب منتشر شد. بازگشایی بخشی از کافه‌ها و رستوران‌ها، مراکز تجاری و از سرگیری برخی فعالیت‌های ورزشی مجاز اعلام شد.
ایالت ریودوژانیرو با ۶۳ هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا و ۶ هزار و ۴۰۰ مورد مرگ ناشی از آن دومین ایالت برزیل به لحاظ تعداد قربانیان همه گیری است. ویتزل در توئیتر نوشت به لطف تدابیر سختگیرانه‌ای که ما از ۱۶ مارس اعمال کردیم و از شنبه تسهیل می‌شوند ما بیش از ۴۶ هزار زندگی را نجات دادیم.
برزیل تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا و ۳۵ هزار مورد مرگ را ثبت کرده است. شنبه پس از آنکه یکی از مسئولان وزارت بهداشت در مورد آمار رسمی ابراز تردید کرد، مقامات محلی بهداشت از جمله مسئولان بهداشتی ریو دولت ژائیر بولسونارو رئیس جمهور این کشور را به پنهانکاری در مورد قربانیان ویروس کرونا متهم کردند.
آخرین تحولات مربوط به همه گیری در جهان

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از پاریس، روز پنجشنبه تازه‌ترین آمار و اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونای جدید را که جان بیش از ۳۹۷ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است، به این شرح اعلام کرد:

--- مرگ بیش از ۳۹۷ هزار نفر ---
از دسامبر ۲۰۱۹ که «کووید-۱۹» برای نخستین بار در چین ظهور یافت، براساس آخرین آمار رسمی، تا پایان روز شنبه در مجموع ۳۹۷ هزار و ۱۷۹ نفر در جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
شیوع این بیماری در آمریکای لاتین تشدید شده است تا جایی که برزیل در این منطقه با ثبت ۳۵ هزار و ۲۶ مورد مرگ، به سومین کشور جهان با بالاترین شمار قربانیان کرونا تبدیل شده است.
در آمریکا که بیشترین موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده است، ۱۰۹ هزار و ۴۹۷ مورد مرگ ناشی از این بیماری (به ازای یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۲۳۵ مورد ابتلا) ثبت شده است. اما کارشناسان بر این باورند که رقم واقعی احتمالا بیش از این است.
پس از آمریکا، انگلیس (با ۴۰ هزار و ۴۶۵ مورد فوتی)، برزیل‏، ایتالیا (با ۳۳ هزار و ۸۴۶ مورد فوتی) و فرانسه (با ۲۹ هزار و ۱۱۱ مورد فوتی) بیشترین موارد مرگ ناشی از ابتلا به «کووید-۱۹» را در جهان ثبت کرده اند.

--- تمدید توافق کاهش سطح تولید اوپک پلاس ---
اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و شرکایش در چارچوب گروه «اوپک پلاس» در مورد تمدید یک ماهه کاهش سطح تولید خود که از آغاز ماه مه آن را به اجرا گذاشته اند، توافق کردند.
با سقوط تقاضای جهانی نفت و در شرایطی که شیوع کرونا موجب توقف اقتصاد جهانی شد، اوپک متعهد شد به میزان ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز از تولید خود بکاهد.

--- تظاهرات در سراسر جهان ---
هزاران نفر در سراسر جهان خطرات شیوع ویروس کرونا را به جان خریدند تا در پی مرگ جرج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک مأمور پلیس سفیدپوست، با آمدن به خیابان‌ها خشم خود را نسبت به تبعیض نژادی ابراز کنند.
در فرانسه، هزاران نفر ممنوعیت برگزاری تجمعات از سوی مقامات را نادیده گرفته و تظاهرات کردند. فرانسوی‌ها در تظاهرات روز شنبه خشونت‌های پلیس و تبعیض نژادی را به ویژه در پاریس و لیون، محکوم کردند.
در سیدنی، لندن، برلین، بازل یا حتی در تونس، تظاهرکنندگان به معترضان آمریکایی پیوستند و راهپیمایی کردند.

--- تهدید بولسونارو برای ترک سازمان جهانی بهداشت ---
ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل تهدید کرد در اعتراض به «جانبداری ایدئولوژیک» سازمان جهانی بهداشت، مانند همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ کشورش را از این سازمان بین المللی خارج می‌کند.

--- ایران: ویروس تا مدتی طولانی خواهد بود ---
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هشدار داد بیماری «کووید-۱۹» هنوز با نابودی فاصله زیادی دارد و از هموطنان خود خواست برای زندگی طولانی مدت با ویروس کرونا آماده شوند.

--- از سرگیری فعالیت بخش گردشگری ---
فیلیپ گافین، وزیر امور خارجه بلژیک گفت اتحادیه اروپا قادر به هماهنگی برای بازگشایی مرزهایش نیست‏، زیرا کشور‌های عضو این اتحادیه وارد نوعی رقابت گردشگری شده اند.
هر چند که بیشتر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفته اند که مرزهایشان را از ۱۵ ژوئن باز کنند، اما برخی کشور‌ها همچون ایتالیا (از سوم ژوئن) دست به این اقدام زده اند یا قبرس که قرار است از نهم ژوئن (روز سه شنبه) مرزهایش را باز کند.
در آفریقای جنوبی، پارک‌های ملی که سالانه حدود شش میلیون بازدید کننده دارد، از روز دوشنبه بازگشایی خواهند شد.
کاخ ورسای فرانسه نیز که یکی از پربازدیدترین مراکز گردشگری جهان محسوب می‌شود، مانند موزه پرادو در مادرید بازگشایی شده اند.

--- بازی‌های المپک توکیو یا در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، یا اصلا برگزار نمی‌شود ---
پیر اولیویه بکرز مسئول بلندپایه کمیته بین المللی المپیک که ریاست کمیسیون هماهنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را بر عهده دارد، در مصاحبه‌ای با روزنامه «لوونیر» بلژیک گفت: «بازی‌های المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد یا اصلا برگزار نخواهد شد.»

--- فیلمسازی در کالیفرنیا مجاز شد ---
فرمانداری کالیفرنیا اعلام کرد پروژه‌های ساخت فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی با دستور العمل‌های دقیق بهداشتی از ۱۲ ژوئن از سر گرفته می‌شود.
شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت
وزارت بهداشت افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد با ابتلای ۷۹۱ نفر دیگر به بیماری کرونا شمار مبتلایان در این کشور به ۲۰ هزار و ۳۴۵ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از کابل، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۴۲۷ آزمایش کرونا در این کشور انجام شده که از این تعداد ۷۹۱ مورد آن مثبت بوده است.
بنا بر اعلام این وزارتخانه، در این مدت ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز جان خود را از دست داده اند و شمار قربانیان این بیماری در افغانستان به ۳۵۷ نفر رسیده است.
در همین حال ۴۵ فرد مبتلا به کرونا نیز از بامداد شنبه بهبود یافته اند و شمار بهبودیافتگان یک هزار و ۸۷۵ نفر اعلام شده است.
ابتلای هشت تن دیگر به کرونا در تایلند
تایلند روز یکشنبه هشت مورد جدید ابتلا به کرونا را در این کشور گزارش کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بانکوک، تایلند اعلام کرد با ابتلای هشت نفر دیگر به کرونا شمار مبتلایان در این کشور از زمان آغاز شیوع این بیماری به سه هزار و ۱۱۲ نفر رسید.
تاکنون ۵۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.
معاون سخنگوی مرکز مقابله با کووید - ۱۹ تایلند اعلام کرد موارد جدید ابتلا مربوط به افرادی می‌شود که از کشور‌های دیگر بازگشته اند از جمله پنج نفر از امارات عربی متحده، دو نفر از کویت و یک نفر از هند و در قرنطینه قرار دارند.
وی افزود در تایلند برای سیزدهمین روز متوالی هیچ مورد جدیدی از مرگ و میر گزارش نشده است.
شمار قربانیان کرونا در پاکستان از مرز دو هزار نفر فراتر رفت
وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد شمار قربانیان کرونا در این کشور از مرز دو هزار نفر فراتر رفته و ابتلای ۹۸ هزار و ۹۴۳ نفر نیز به تایید رسیده است.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از اسلام آباد، وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد شمار افراد آلوده به ویروس کووید - ۱۹ با چهار هزار و ۹۶۰ مورد افزایش به ۹۸ هزار و ۹۴۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسیده و با مرگ ۶۷ تن دیگر تاکنون دو هزار و دو نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.
شمار بیمارانی که در بیمارستان‌های مختلف در پاکستان تحت درمان قرار دارند ۶۳ هزار و ۴۷۶ نفر اعلام شده و ۳۳ هزار و ۴۶۵ نیز به طور کامل در این کشور بهبود یافته اند که بیش از ۳۳ درصد کل مبتلایان را تشکیل می‌دهند.
ایالت پنجاب در شرق پاکستان با ۳۷ هزار و ۹۰ مبتلا بیشترین آمار مبتلایان را پس از ایالت سند با ۳۶ هزار و ۳۶۴ مبتلا دارد.
شمار مبتلایان در ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان بیش از هزار و ۳۰۰ نفر و شمار قربانیان ۵۶۱ نفر گزارش شده است. دست کم شش هزار و ۲۲۱ مبتلا نیز در ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور به ثبت رسیده است.
عمران خان نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه از شهروندان این کشور خواست تا به دستورالعمل‌هایی که دولت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تعیین کرده است عمل کنند.
تسریع همه گیری در آمریکای لاتین
در حالی که شمار تلفات ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان به سطح ۴۰۰ هزار نفر نزدیک می‌شود، شدت این همه گیری در آمریکای لاتین تسریع یافته است.
از دسامبر ۲۰۱۹ که «کووید-۱۹» نخستین بار در چین ظهور یافت، براساس آخرین آمار رسمی، تا پایان روز شنبه در مجموع ۳۹۷ هزار و ۱۷۹ نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، شیوع ویروس کرونا در آمریکای لاتین شدت گرفته است. برزیل با ثبت ۳۵ هزار و ۹۳۰ مورد مرگ ناشی از کرونا، از روز پنجشنبه به سومین کشور جهان با بالاترین تعداد قربانیان کرونا پس از آمریکا (با ۱۰۹ هزار و ۷۹۱ مورد مرگ) و انگلیس (با ۴۰ هزار و ۴۶۵ مورد مرگ) تبدیل شده است.
با وجود افزایش موارد ابتلا و مرگ در برزیل، فرماندار ایالت ریو دو ژانیرو اعلام کرد محدودیت‌های قرنطینه‌ای در این ایالت از روز شنبه کاهش می‌یابد.
شرایط سیاسی در برزیل همچنان متشنج است. پس از آنکه یک مسئول وزارت بهداشت برزیل در مورد آمار رسمی قربانیان کرونا ابراز تردید کرد، مقامات بهداشت و درمان ایالت‌های مختلف این کشور روز شنبه دولت ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل را متهم کردند که فوتی‌های کرونا را «نامرئی» می‌کند.
در پرو که براساس داده‌های رسمی، بیش از پنج هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند، بنای «ماچو پیچو» که مهمترین سایت گردشگری این کشور متعلق به دوره اینکا‌ها محسوب می‌شود، در حال تهیه پروتکلی برای بازگشایی این مرکز از یکم ژوئیه است.
در عین حال، پرو که دومین کشور آمریکای لاتین بعد از برزیل به لحاظ بیشترین موارد ابتلا و فوتی محسوب می‌شود‎، با کمبود شدید اکسیژن پزشکی مواجه است.
در پاناما، یک هفته پس از کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای و مشاهده افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، دولت روز شنبه از بازگشت محدودیت‌های قرنطینه‌ای در پایتخت و یک استان همجوار خبر داد.
استفاده از روبات به عنوان پیشخدمت در اسپانیا
صفحه کاربری روسیا الیوم در یوتیوپ تصاویری از استفاده از روبات به عنوان پیشخدمت در اسپانیا منتشر کرد.
مراکز تفریحی و ورزشی در دانمارک بازگشایی می‌شوند
دانمارک روند لغو قرنطینه خود را ادامه می‌دهد و شنبه از بازگشایی مراکز ورزشی و تفریحی خود از جمله استخر‌ها و باشگاه‌های خود از یکشنبه خبر داد. این مراکز از حدود سه ماه پیش به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید تعطیل شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کپنهاگ، وزارت فرهنگ دانمارک در پایگاه اینترنتی خود خبر بازگشایی این مراکز را اعلام کرد. با این حال بازگشایی این مراکز با محدودیت‌هایی همراه است. جوی موگانسن وزیر فرهنگ در گفتگو با خبرگزاری ریتزائو دانمارک گفت تدابیر لازم برای تضمین فاصله اجتماعی و رعایت بهداشت در زودترین زمان ممکن اعلام خواهد شد.
دانمارک روند لغو قرنطینه را از ۱۵ آوریل با بازگشایی کلاس‌های درس ابتدایی و از سرگیری فعالیت مهدکودک‌ها آغاز کرد. این روند با بازگشایی مغازه کوچک مانند آرایشگاه‌ها و سپس مراکز تجاری و فروشگاه‌های بزرگ و در نهایت رستوران‌ها و کافه‌ها ادامه یافت.
اواخر ماه مه دانمارک از بازگشایی مرز‌های خود در ۱۵ ژوئن به روی اتباع آلمانی، نروژی و ایسلند خبر داد. اتباع دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا و انگلیس نیز می‌توانند درآخر تابستان وارد دانمارک شوند. دانمارک تاکنون حدود ۱۲ هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا ثبت کرده است که ۵۸۷ مورد آن به مرگ منجر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول