جامعه ایران از قدرت ترمیم اجتماعی بالایی برخوردار است


جامعه ایران از قدرت ترمیم اجتماعی بالایی برخوردار است

سیدعباس صالحی گفت: جامعه ایران از قدرت ترمیم اجتماعی بالایی برخوردار است و رسانه ها باید برای عبور از شرایط خطیر کشور بیش از پیش به این ویژگی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل خبرگزاری ایرنا پیش از ظهر امروز در محل این خبرگزاری برگزار شد.


سیدعباس صالحی در این مراسم با اشاره به تحولات سال های اخیر در کشور، گفت: به نظر می رسد ما از سال ۹۶ تاکنون وارد دوران تازه ای شده ایم که این، مسئولیت ایرنا را دوچندان می کند. ما امروز به طور روشن در چند جبهه در حال جنگ هستیم. یکی از آن ها جنگ اقتصادی است که از ۹۶ تا امروز با آن درگیریم.


وی ادامه داد: عرصه دیگر، جنگ روانی است که می کوشد ناامیدی را به جای امید در کشور بنشاند. ضلع دیگر این مساله، جنگ امنیتی است که نمونه آن شهادت سردار سلیمانی است. وقتی سردار مقاومت این گونه مورد حمله قرار می گیرد به این معناست که ما در جنگی امنیتی به سر می بریم.

وزیر ارشاد افزود: به همه این ها باید جنگ زیستی را اضافه کرد که نمونه آن آسیب های محیط زیستی سال های اخیر و خصوصا کروناست.


صالحی تاکید کرد: بنابر آن چه گفته شد، امروز مسئولیت رسانه ها خطیرتر از گذشته است. پس باید به رویکردهای تازه ای در فعالیت رسانه ای اندیشید. یکی از این رویکردها، توجه به امید است. مثلا جامعه ایران از قدرت ترمیم اجتماعی بالایی برخوردار است که باید بیش از پیش به آن پرداخت.

وی از همبستگی اجتماعی به عنوان دومین رویکرد یاد کرد و گفت: تنها با همبستگی اجتماعی می توان تمامیت ارضی ایران را حفظ کرد. مساله ای که به نظر می رسد امروز خطراتی آن را تهدید می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: اگر در دوران دفاع مقدس رسانه ها توانستند مقاومت اجتماعی و همگرایی را تقویت کنند امروز هم باید این وظیفه را بر دوش بکشند تا پس از این دوره، شاهد گشایش و ظفر برای کشور باشیم.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام