اعتدال را الگوی مناسب سیاستگذاری در داخل و خارج می دانم


اعتدال را الگوی مناسب سیاستگذاری در داخل و خارج می دانم

مدیرعامل پیشین ایرنا گفت: رسانه نظام بودن ایرنا را افتخار می دانم اما برای این خبرگزاری استقلال هم قائلم. در واقع معتقدم ایرنا باید رسانه مردم و دولت باشد نه روابط عمومی نهادهای زیرمجموعه دولت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «ضیا هاشمی» پیش از ظهر امروز یکشنبه هجدهم خرداد در مراسم تکریم از خود، ضمن سپاس از همه مدیران و کارمندان مجموعه ایرنا گفت: بسیار خوشحالم که امروز مسئولیت خبرگزاری ایرنا را به برادرم آقای نوروزپور واگذار می کنم. از این تریبون اعلام می کنم که نهایت همکاری را با مدیر پس از خود داشته باشم و بنابر رویه گذشته ام در تصمیمات ایشان دخالتی نداشته باشم.

مدیرعامل پیشین خبرگزاری ایرنا ادامه داد: مدیریت سی ماهه من بر ایرنا با حوادث دی ماه ۹۶ آغاز شد. پس از آن سانحه سانچی را داشتیم. مساله برجام و مخاطراتی که برای کشورمان ایجاد کرد، در کنار رخدادهای مهم دو سال اخیر از جمله شهادت سردار سلیمانی، از جمله اتفاقات دوران مدیریت من بود.


هاشمی همچنین افزود: رسانه نظام بودن ایرنا را افتخار میدانم اما برای این خبرگزاری استقلال هم قائل هستم. در واقع معتقدم ایرنا باید رسانه مردم و دولت باشد نه روابط عمومی نهادهای زیرمجموعه دولت. بارها گفتم که ایرنا باید دانشگاهی به وسعت ایران باشد. به همین خاطر طی راهبردی سه ساله با همفکری متخصصان رسانه به سوی ارتقا جایگاه ایرنا حرکت کردیم.


وی درباره جهت گیری سیاسی خود و مدیریتش نیز گفت: هیچگاه منتسب به گروه های سیاسی کشور نبوده ام و هرگز زیر بار حمایت های حزبی نرفته ام. البته از این نظر با مشکلات فراوانی هم روبرو شده ام.


هاشمی تاکید کرد: رویکرد اعتدال را الگوی موفقیت کشور در داخل و خارج می دانم.


این مدیر فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دوران مدیریتش در ایرنا گفت: اگر بخواهم توصیفی از آن چه در ایرنا انجام داده ام بگویم باید به چشم انداز راهبردی سه ساله ای اشاره کنم که در زمان مسئولیت من تدوین شد. این چشم انداز براساس بازخوردهایی تدوین شد که از اساتید حوزه رسانه و مدیران پیشین دریافت کردیم. مثلا برخی معتقد بودند اگر ایرنا به زودی در مسیر تحولات فناوری قرار نگیرد، رقابت را در برابر رسانه های خارجی خواهد باخت. برخی نیز می گفتند اگر ایرنا به تحولات ساختاری تن ندهد به زودی مزیت های نسبی خود را از کف خواهد داد. در نتیجه ما ارتقای ساختاری ایرنا را مورد توجه قرار دادیم که منجر به ارتقا رنکینگ جهانی و داخلی ایرنا شد. از سوی دیگر براساس هدایت اساتید حوزه خبر، بخش های چندرسانه ای را در ایرنا تقویت کردیم.


هاشمی در پایان گفت: من به عنوان یک چهره دانشگاهی به ایرنا آمدم. با امید به این خبرگزاری آمدم و با کوله باری از مهر به دانشگاه بازمی گردم. حال با اجازه همکارانم در ایرنا به عنوان چهره ای دانشگاهی-رسانه ای از این خبرگزاری جدا می شوم. سیدعباس صالحی من را به اصرار به فعالیت در ایرنا واداشت اما امروز از او به خاطر این تصمیم تشکر می کنم.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!