کاخ سفید در محاصره معترضان


کاخ سفید در محاصره معترضان

خبرنگار الجزیره گفت، کاخ سفید در محاصره معترضان قرار گرفته است و معترضان خواستار اخراج ترامپ از کاخ سفید هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از تلویزیون الجزیره، شمار معترضان در اطراف کاخ سفید به حدی زیاد بود که می‌توان گفت، کاخ سفید در محاصره معترضان قرار گرفت و معترضان خواستار اخراج دونالد ترامپ از کاخ سفید هستند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در اطراف کاخ سفید در واشنگتن، افزود: ما در واقع امروز در تجمع بزرگ معترضان در پشت دیوار‌های کاخ سفید، غرق شده ایم. هزاران معترض در پشت دیوار‌های فلزی که نیرو‌های امنیتی آمریکا در اطراف کاخ سفید مستقر کردند، جمع شده اند. ما حدود ۱۰۰ متر با کاخ سفید فاصله داریم. مدتی پیش شماری از طرفداران جنبش ”مقاومت در برابر فاشیسم“، به اینجا رسیدند و شعار‌هایی علیه فاشیسم در آمریکا و نیز علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سر دادند. معترضان در شعار‌های خود خواهان تحقق عدالت درباره قتل جورج فلوید و اصلاح ساختاری نظام عدالت کیفری در سراسر آمریکا هستند.
خبرنگار این شبکه افزود: تظاهرکنندگان می‌گویند، آمریکا در برابر نقطه عطف واقعی قرار دارد. پیامد‌های شیوع ویروس کرونا باعث افزایش شدید میزان بیکاری شده است. ۴۰ میلیون آمریکایی مشاغل خودشان را از دست داده اند. معترضان می‌گویند باید در ماه نوامبر آینده پای صندوق‌های رای حاضر شوند تا دونالد ترامپ را از کاخ سفید بیرون کنند. معترضان می‌گویند ترامپ بخشی از مشکل نژادپرستی روشمند و نه بخشی از راه حل است. شاهد آن هستیم که تظاهرکنندگان تلاش می‌کنند یکدیگر را به رای دادن در انتخابات آینده تشویق کنند. با وجود آنکه دمای هوا به بیش از ۳۵ درجه رسیده است و رطوبت هوا هم بالاست، شور و اشتیاق در بین معترضان به چشم می‌خورد. ما حضور دانشجویان، دانش آموزان، کارگران و قشر‌های مختلف در این تظاهرات هستیم.
وی خاطر نشان کرد: تظاهرکنندگان تاکید می‌کنند که خشونت نیرو‌های پلیس، فردی نیست، بلکه در سایه نژادپرستی روشمند، به صورت سازماندهی شده صورت می‌گیرد؛ بنابراین این حوادث با مجازات عاملان آن‌ها پایان نمی‌یابد، بلکه باید همه نظام اصلاح شود. همانطور که در تصور می‌بینید، نام این خیابان منتهی به کاخ سفید به ”زندگی سیاه پوستان مهم است“، تغییر کرده است. شهردار شهر واشنگتن نام این خیابان را به احترام این اعتراضات فزاینده، تغییر داد. فرمانده پلیس واشنگتن پیش بینی کرده بود که تظاهرات بی سابقه در این شهر برگزار خواهد شد. هر چند که از ارائه آمار‌های دقیق خودداری می‌کند. اعتراضات کاملا مسالمت آمیز است و منع آمد و شد در پایتخت آمریکا به همین علت لغو شد. تردیدی نیست که دودستگی گسترده در آمریکا ایجاد شده است. بخش اساسی از شعار‌های معترضان، علیه ساکن کاخ سفید یعنی دونالد ترامپ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تظاهرات شهرک‌نشینان به محل اقامت «بی‌بی» رسید