لزوم برنامه‌ریزی مدیران شهر تهران برای حفظ سلامت آب و هوا


لزوم برنامه‌ریزی مدیران شهر تهران برای حفظ سلامت آب و هوا

زهرا صدراعظم نوری گفت: مدیران شهری باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی جهت حفظ سلامت آب، خاک و هوا داشته باشند.

به گزارش افکارنیوز،

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور درباره تأثیر جهانی محیط زیست اظهار داشت: هر سال 16 خرداد برابر 5 ژوئن در سراسر جهان روز جهانی محیط زیست نامیده می‌شود که بحران کرونا مانند همه بحران‌ها از قبیل جنگ، زلزله، سیل و آتش‌سوزی دارای ویژگی یک بحران است که بر همه جهان اثر گذاشته است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: ویروس کرونا به ما یادآور می‌شود همچنین داشتن تکنولوژی چقدر حیاتی است و شاید انسان پس از کرونا باید بیش از هر چیز وام‌دار تکنولوژی باشد این اتفاق می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم نابودی جنگل‌های بسیاری که جهت چاپ کتاب درسی و آموزشی در سراسر زمین استفاده می‌شد محافظت کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ویروس کووید ـ 19 میانگین مطالعه افراد را در یکسال افزایش خواهد داد و از تأثیرات این ویروس در حوزه محیط زیست بسیار جالب است چرا که اخیرا تحقیقات محیط زیست شامل 50 دانشمند به نتایجی دست یافته‌اند که کرونا می‌تواند حیات بیولوژیک سیاره زمین را متحول کند و این تیم از کرونا به عنوان یک «تنفس عمیق» برای سیاره زمین نام برده‌اند.

صدراعظم نوری گفت: به گفته این دانشمندان به دلیل کرونا بیش از 200 میلیون مترمکعب گازهای گلخانه‌ای و دی‌اکسید کربن کاهش می‌یابد و آسمان‌ها آبی‌تر می‌شود همچنین افزایش چشمگیر بهداشت عمومی را شاهد خواهیم بود و بیش از 700گونه گیاهی و جانوری بقا خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از شهرهای آلوده جهان است که به لطف ویروس کووید 19 آسمانش این روزها آبی‌تر شده است گفت: البته شرایط امیدوارکننده‌ای که به دلیل ویروس کرونا برای محیط زیست به وجود آمده یک مسکن مقطعی است و باید تغییر در سبک زندگی و فعالیت‌های اقتصادی انجام شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌حدود نیم قرن از تاریخچه محیط زیست می‌گذرد و باید اقداماتی انجام دهیم که آلودگی محیط زیست به حداقل برسد.

نوری بر انجام فراخوان همگانی برای احقاق حقوق شهروندی در حوزه حفاظت از محیط زیست تأکید کرد و گفت: نگاه به مسأله آب و هوا، دود و غبار، جنگل‌ها و محیط زیست سالم از موضوعات اصلی است و مسؤولان کشور و مدیران شهری برای نجات از تضییع خسارت‌بار و منابع حیاتی و طبیعی همچنین ضایع شدن درختان، آب و خاک مکلف به توجه و برنامه‌ریزی دقیق هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...