مذاکره با قاتل «حاج قاسم» چیزی جز شرم ابدی نخواهد داشت


مذاکره با قاتل «حاج قاسم» چیزی جز شرم ابدی نخواهد داشت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکره با قاتل حاج‌قاسم سلیمانی چیزی جز شرم ابدی و لکه ننگ نخواهد داشت گفت: ملت ایران و نمایندگان اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس امروز (یکشنبه 18 خرداد 99)، طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: آنچه امروز در ایالات متحده آمریکا می‌گذرد یک جنبش اجتماعی اعتراضی تمام عیار است که زمینه اجتماعی و تاریخی خاص خود را دارد و البته اتفاقی ناگهانی نیست.

وی افزود: اگر چه قتل فجیع یک سیاه‌پوست به دست پلیس سفیدپوستی که با خونسردی زانوی خود را به مدت 8 دقیقه در گلوی کم‌جان وی می‌فشارد و به قتل مظلومانه وی منجر می‌شود و این اتفاق باعث تحریک احساسات عمومی جامعه شده و یک خیزش همه‌جانبه را سبب می‌شود اما باید ریشه این اتفاق را در یک ناعدالتی سیستماتیک در ایالات متحده آمریکا جست‌وجو کرد.

نادری می‌گوید: این بی‌عدالتی‌ها از دهه 90 قرن بیستم و با روی کار آمدن ریگان و سیستم نئولیبرال در آمریکا تشدید شد و روز به روز نئولیبرالیسم نهادینه شده در جامعه قطبی شده گلوی طبقات متوسط و فرودست را بیشتر می‌فشارد و سرکوب و خشونتی مداوم را برای آنها رقم زده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: انباشت سرکوب‌ها و تحقیرها در کنار نژادپرستی آشکار در طول دهه‌ها منجر به شکل‌گیری پتانسیل اعتراضی عظیمی در ایالات متحده آمریکا شده است که هر لحظه منتظر جرقه‌ای بود تا این انبار باروت به آتش کشیده شود و قتل جرج‌فلوید فرصتی برای فوران خشم عمومی و احساسات سرخورده توده‌های تحت فشار آمریکایی فراهم آورد.

وی گفت: ایالات متحده آمریکا که سال‌هاست سعی دارد نظام ارزشی خود را از طریق استعمارگری و سلطه بر ملت‌های مظلوم از راه جنگ و کشتار و خونریزی فرافکنی کند اکنون رسواترین شرایط تاریخی خود به سر می‌برند از سویی ارزش‌های ادعایی همچون حقوق بشر با قتل این مرد میانسال سیاه‌پوست در جلوی چشمان مردمان بهت‌زده و البته دوربین‌های آنها به طور جدی زیر سؤال رفته و از سویی سرکوب و خشونت تمام عیار و تظاهرات مردمان معترض به این عمل و بازنمایی آن در رسانه‌های دنیا ماهیت دروغین ادعاهای آنان را بیش از پیش آشکار کرده است.

نادری تأکید کرد: برخی از ساده‌دلان داخلی این روزها همنوا با رئیس‌جمهور آمریکا از مذاکره سخن می‌‌گویند و با گفتن آن هم چنان هیجان‌زده می‌شوند که گویی تجربه خسارت‌بار برجام را ندیده‌اند و ماجرای غم انگیز فرودگاه بغداد را به یاد ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از این تریبون به آنها می‌گویم مذاکره با قاتل حاج‌قاسم سلیمانی برای شما چیزی جز شرم ابدی و لکه ننگی بر کارنامه سیاه‌تان نخواهد بود و ملت ایران و ما نمایندگان نیز به شما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

انتهای پیام/ک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟