لزوم تدوین استراتژی توسعه صنعتی در بالابردن قدرت خرید مردم


لزوم تدوین استراتژی توسعه صنعتی در بالابردن قدرت خرید مردم

شافعی گفت:یکی از مشکلات اساسی در تولید عدم تدوین استراتژی توسعه صنعتی است که اتاق‌های سه‌گانه آمادگی انجام این کار را دارند.

به گزارش افکارنیوز،

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی در جلسه علنی امروز پارلمان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: علی‌رغم افزایش درآمد خانوار‌ها و بالا رفتن قدرت خرید آنها طبقه متوسط جامعه در حال تجزیه است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار سیاسی-​ او افزود: قیمت نفت خام ما از ۵۲ دلار در سال ۲۰۱۷ به ۳۹ دلار در سال ۲۲۰ کاهش یافته و اکنون مشکلات حاصل از بیماری کرونا نیز بر ما حکمفرما شده است.

رئیس اتاق بازرگانی بیان کرد: مجلس در سال ۹۱ اقدام اساسی و پایه‌ای برای اقتصاد کشور به وجود آورد و قانون تسهیل فضای کسب و کار را به تصویب رساند، اما وضعیت فعلی بیانگر این مسئله است که آمار خوبی در این زمینه نداریم.

شافعی تأکید کرد: وزیر امور اقتصاد و دارایی قول داده تا پایان سال «پنجره واحد» برای گشایش فضای کسب و کار افتتاح شود که امیدواریم با این اقدام شاهد تحول در حوزه اقتصاد باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در تولید عدم تدوین استراتژی توسعه صنعتی است که اتاق‌های سه‌گانه آماده‌اند این کار را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!