کرونا | تعطیلی یک‌هفته‌ای اسکله‌های گردشگری، بازارها و مجتمع‌های مسقف


کرونا | تعطیلی یک‌هفته‌ای اسکله‌های گردشگری، بازارها و مجتمع‌های مسقف

فرماندار شهرستان قشم گفت: اسکله‌های گردشگری، خانه‌های بوم‌گردی، بازارها و مجتمع‌های مسقف به مدت یک هفته در این شهرستان تعطیل شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا نصری افزود: فرهنگ‌سازی و جلب همراهی مردم مهم‌ترین نکته حائز اهمیت برای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا است.

وی بیان کرد: اسکله‌های گردشگری، خانه‌های بوم‌گردی، بازارها و مجتمع‌های مسقف به مدت یک هفته تعطیل است، هیچ‌گونه آئین عروسی، عزاداری، عبادی، سیاسی، مذهبی و تجمع‌های فرهنگی، اقتصادی، ورزشی تشکیل نشود.

مجله جاذبه‌های گردشگری ایران

نصری بیان کرد: دستگاه قضایی باکسانی که به نقض محدودیت‌های اعلام‌شده اقدام کرده و موجب تهدید سلامت عمومی شوند، مدارا نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: برای کنترل ورود و خروج شهر و روستاها نیروهای بسیجی همکاری می‌کنند، ورود امامان جمعه شهرستان و اهل سنت شهر قشم، استان هرمزگان به موضوع پیشگیری و کنترل کرونا ارزشمند بوده و نیازمند نفوذ کلام این بزرگواران در ادامه راه هستیم.

فرماندار شهرستان قشم ادامه داد: آزمون‌های دانشگاهی و پایه نهم متوسط اول به‌صورت غیرحضوری و برخط و پایه دوازدهم حضوری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: خود مراقبتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماندن در خانه و پرهیز از تردد غیر ضرور همچنان مهم‌ترین گزینه‌های پیش رو برای محافظت از سلامت شخصی و عمومی است و از همه اقشار می‌خواهیم نسبت به رعایت آن حساس باشند.

نصری اظهار کرد: برنامه‌های نظارت بر صنوف مختلف با همکاری بسیج، اداره صنعت، معدن و تجارت و سازمان منطقه آزاد با دقت و شدت بیشتری انجام شود.

وی اضافه کرد: باکسانی که از نیروی کار غیرمجاز بیگانه استفاده کنند برخورد خواهد شد و پایگاه دریابانی و نیروی انتظامی مأمور جمع‌آوری و طرد این افراد از شهرستان هستند

فرماندار شهرستان قشم اضافه کرد: مشاغل آسیب‌دیده از کرونا می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا از تسهیلات جبرانی تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال به ازای هر کارگر بیمه‌شده توسط کارفرما در این مدت‌، استفاده کنند.

نصری گفت: محدودیت‌های اعلام‌شده به مدت یک هفته و برای قطع زنجیره جهش‌یافته ویروس کرونا هم‌زمان در همه شهرستان‌ها بنا به دستور مقام عالی اجرایی استان اعمال می‌شود.

کد خبر 518810

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!