تشکیل کابینه جدید اسرائیل برای مقابله با برنامه هسته ای ایران


تشکیل کابینه جدید اسرائیل برای مقابله با برنامه هسته ای ایران

نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تشکیل یک کابینه امنیتی جدید و اختصاصی جهت رسیدگی به موضوعات مهم و حساسی همچون برنامه هسته ای ایران و الحاق کرانه باختری خبر دادند. به گزارش مهر به نقل از...

نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تشکیل یک کابینه امنیتی جدید و اختصاصی جهت رسیدگی به موضوعات مهم و حساسی همچون برنامه هسته ای ایران و الحاق کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از تایمز اسرائیل، تلویزیون اسرائیل روز شنبه گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر سر تشکیل یک کابینه امنیتی اختصاصی توافق کرده اند که وظیفه اصلی آن رسیدگی به موضوعاتی همچون الحاق کرانه باختری و برنامه هسته‌ای ایران است.

بنا به گزارش شبکه ۱۳ خبری اسرائیل، پس از آنکه نتانیاهو و گانتز-رؤسای دو حزب «لیکود» و «ائتلاف آبی و سفید» - به این نتیجه رسیدند که کابینه امنیتی فعلی با ۱۶ وزیر و چهار ناظر بی در و پیکرتر از آن است که بر سر موضوعات بسیار مهم به شیوه‌ای مؤثر بحث و مذاکره کنند، اواسط هفته گذشته در مورد تشکیل یک کابینه امنیتی جداگانه و اختصاصی به توافق رسیدند.

این کابینه امنیتی اختصاصی احتمالاً مشتمل بر هشت وزیر ارشد کابینه رژیم صهیونیستی خواهد بود و احزاب سیاسی تحت رهبری نتانیاهو و گانتز- لیکود و آبی و سفید- از سهمیه برابری در این کابینه برخوردارند.

شبکه ۱۳ خبری اسرائیل همچنین به نقل از چهار وزیر و مقام ارشد صهیونیستی - که نامشان را فاش نکرد - گزارش داد که حتی گروه کوچک‌تری شامل نتانیاهو، گانتز و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم تشکیل می‌شود تا به صورت خاص طرح اشغال کرانه باختری را پیش ببرند.

گفتنی است که هرگونه تصمیم اخذ شده در این تشکلهای کوچک‌تر همچنان به تأیید کابینه امنیتی ۱۶ عضوی نیاز خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟