رگبار پراکنده باران ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد


رگبار پراکنده باران ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از بعداز ظهر یکشنبه رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش تندباد شدید موقتی ارتفاعات جنوبی استان را فرا می گیرد.

علی ملاشاهی در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: با توجه به ماهیت بارش های این موقع از سال احتمال جاری شدن موقتی رواناب و برخورد صاعقه نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه حجم بارش های روز سه شنبه بیشتر پیش بینی می شود، ادامه داد: پیش بینی می شود بارش های همرفتی تا چهارشنبه ادامه داشته باشد بنابراین توصیه می شود در زمان وقوع این بارش ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه های فصلی اجتناب شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از دوشنبه پیش رو وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان شدت می گیرد.

ملاشاهی اضافه کرد: وزش این بادها علاوه بر کاهش ۳ تا ۵ درجه ای دمای هوا، در برخی نقاط منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضرور خوداری شود و در تردد در محورهای مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زاهدان-زابل احتیاط شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته