عدالت‌خواهی امروز دنیا الگوگرفته از انقلاب امام راحل و مهم‌ترین هدف امام زمان(عج) است


 عدالت‌خواهی امروز دنیا الگوگرفته از انقلاب امام راحل و مهم‌ترین هدف امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام مجدهاشمی گفت: امروز قیام علیه تبعیض، ظلم و ستم در آمریکا الگوگرفته از انقلاب اسلامی است، ‌آنها حقیقت انسانی یعنی عدالت را می‌خواهند، مهمترین هدف امام زمان(عج) برقراری عدالت است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدجلال مجد هاشمی» شامگاه پنج‌شنبه ۱۵ خرداد به مناسبت بزرگداشت رحلت امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: ما باید درباره تحلیل سیاسی و تاریخی انقلاب آگاهی لازم را داشته باشیم.

وی افزود: درباره واقعیت انقلاب و بنیانگذار آن در حد مطلوب سخن گفته نشده است، ما وظیفه داریم ماهیت انقلاب، بینانگذار آن، آثار و نقش انقلاب در زندگی همه مردم جهان را برای دیگران تحلیل و تفسیر کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: باید حالت انقلابی در جامعه حفظ کرد برای این منظور باید هویت و نقش انقلاب را آنگونه که هست برای جامعه بیان کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محد هاشمی با اشاره به آیه ۴۵ سوره آل عمران، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرمایند «دشمنان دین و حق برنامه‌های زیادی بر علیه حق و اسلام دارند شما مسلمانان بدانید که برنامه خداوند قوی‌تر از برنامه آنان است»؛ اما این برنامه باید به دست مومنان اجرایی ‌شود.

وی با بیان اینکه اراده خدا بر این است که حق بر باطل غلبه کند، گفت: مقابله با فساق و فجار و مستکبران جهان به دست مومنان انجام می‌شود. مبارزه با برنامه‌های شیطانی و احیای حق به عهده مومنان است یعنی کسانی که دین را باور دارند و در مسیر وحی الهی قدم برمی‌دارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مکر خدا از مکر شیطان بالاتر است، ابراز کرد: این امر هم به دست مومنان اجرایی می‌شود، به همین سبب مومنان جهان در مبارزه با باطل وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارند، پس از رحلت آیت‌الله بروجردی امام راحل احساس کردند که در نبود ایشان برای دشمنان فرصتی ایجاد شده که اسلام را نابود کنند بر همین اساس در هماهنگی با مراجع تصمیم گرفتند که اجازه ندهند که دشمن از این فرصت استفاده کند بر همین هدف انقلاب امام راحل از سال ۴۲ شروع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجد هاشمی‌ افزود: امام راحل در سخنرانی‌ها بارها خطاب به دنیای اسلام از آنها خواستند که به داد اسلام برسند، و خود با همه وجود در مقابل الحاد و استکبار به مبارزه و ایستادگی پرداختند.

وی بیان کرد: دشمنان تصور نمی‌کردند که پس از آیت‌الله بروجردی شخصیتی همچون امام راحل قیام کنند و با ایمان و اخلاص به خداوند متعال و به پشتوانه حمایت مردمی انقلاب اسلامی را پیش ببرند.

امام راحل بسیار عمیق و دقیق انقلاب اسلامی را تدبیر کردند تا اینکه در سال ۵۷ این انقلاب پیروز شد، انقلابی که در عصر غیبت تا امروز نظیر و بدیل نداشت انقلاب اسلامی در دنیا تحول بزرگی ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجد هاشمی‌ با بیان اینکه امروز قیام بر علیه تبعیض، ظلم و ستم در آمریکا الگوگرفته از انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: ‌آنها حقیقت انسانی یعنی عدالت را می‌خواهند، مهمترین هدف امام زمان(عج) برقراری عدالت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با اخلاص خود خط امام راحل را ادامه دادند اما همه مردم جوامع اسلامی و غیراسلامی باید بیدار شوند و بدانند که حق با اسلام است. امروز دنیا در برابر ظلم و ستم به ستوه آمده و به ایستادگی می‌پردازد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403