دانشگاه سمنان در فهرست برترین مراکز دانشگاهی آسیا


دانشگاه سمنان در فهرست برترین مراکز دانشگاهی آسیا

سمنان- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: نام این دانشگاه برای نخستین بار در رتبه‌بندی آسیایی موسسه تایمز در سال 2020 قرارگرفت.

سیف الله سعدالدین روز یکشنبه به رسانه‌ها افزود: دانشگاه سمنان در این رتبه‌بندی در رتبه ۳۰۱ تا ۳۵۰ قرارگرفت.
وی درباره اهمیت این رتبه بندی از نظر سطح علمی، بیان کرد: رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که سال ۲۰۱۳ میلادی برای نخستین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد.

وی افزود: ۴۰ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در گزارش اخیر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۰ حضور دارند که پنج دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرارگرفته‌اند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد: تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی آسیایی سال ۲۰۱۹ این موسسه ۲۹ دانشگاه بود که این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۴۰ دانشگاه افزایش یافته است .
سعدالدین اظهار داشت: در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰ این موسسه ۱۱ دانشگاه شامل یاسوج، بین‌المللی امام خمینی، علوم پزشکی تبریز، علوم پزشکی اصفهان، کردستان، شهید چمران اهواز، بوعلی سینا، سمنان، شهرکرد، شاهد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور دارند که در رتبه‌بندی سال پیش حضور نداشتند .
وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور در سال ۲۰۲۰ توانسته‌اند با تلاش مضاعف به جایگاه چشمگیرتری دست یابند خاطر نشان کرد: روش‌شناسی این رتبه‌بندی همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی استفاده شده است.
رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۸۹ دانشگاه را از ۳۰ کشور در بردارد که از این میان پنج دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار دارند .

دانشگاه سمنان سال ۱۳۵۳ با نام موسسه عالی تکنولوژی سمنان آغاز به کار کرد و اکنون به عنوان دانشگاه مادر و منتخب استان، با داشتن ۸۰۰ هکتار فضا با زیربنای ۱۹۱ هزار مترمربع و توسعه امکانات آموزشی و پژوهشی، به یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور مبدل شده، این دانشگاه در فهرست یک درصد برتر دانشگاه های تاثیر گذارجهان از نظر تعداد استنادات قراردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا