خیابان‌های درون شهرهای استان زنجان 30 نقطه حادثه ساز دارد


خیابان‌های درون شهرهای استان زنجان 30 نقطه حادثه ساز دارد

زنجان - ایرنا - رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: خیابان‌های درون شهرهای این استان دارای 30 نقطه حادثه ساز است که به منظور کاهش میزان تصادفات رانندگی منجر به فوت و مصدومیت بالا و شدید، نیازمند اصلاح و بهینه سازی هستند.

سرهنگ محمدحسن خلجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۰ درصد از تصادفات رانندگی درون شهری این استان در سطح خیابان های سه شهرستان زنجان، ابهر و خرمدره اتفاق می افتد و بیشترین فوتی ها نیز مربوط به عابران پیاده است که باید با اجماع نظر، تعامل و همکاری هرچه بیشتر دستگاه های ذیربط مهار شود.

وی با بیان اینکه میزان تصادفات درون شهر زنجان، سیر صعودی یافته است، اظهار داشت: قریب ۶ مورد از این نقاط حادثه خیز مربوط به ۲ کمربندی شمالی و جنوبی شهر زنجان است که باید شورای ترافیک نسبت به ایمن سازی این مسیرهای حادثه ساز با نصب دوربین های نظارتی و مکانیزه کردن پل عابرین پیاده، اقدام کند.

خلجی تصریح کرد: بولوار ولایت شهرستان ابهر (حدفاصل شریف آباد - ابهر) واقع در جاده ترانزیت قدیم نیز از نقاط حادثه آفرین است که با توجه به آبیاری سنتی فضای سبز این منطقه با استفاده از تانکر آب و حرکت کند این خودروی آبرسان، تصادفات رانندگی منجر به فوت و مصدومیت شدید نیز در این محل رخ می دهد که لازم است شهرداری ابهر نسبت به اصلاح روش آبرسانی در این نقطه حادثه آفرین اقدام کند.

وی اظهار داشت: چهارم خرداد ماه جاری، یک دستگاه خودروی سواری پراید با قسمت خودروی تانکر آبرسان در حین آبدهی برخورد کرد که راننده آن پس از انتقال به بیمارستان جان باخت و چندین خانواده را داغدار کرد.

خلجی افزود: با توجه به اینکه ترافیک یک مساله چند بُعدی و بین بخشی است بنابراین هم باید رانندگان و عابران احتیاط کنند و هم اینکه تمامی دستگاه های ذیربط ازجمله اداره برق و شهرداری نسبت به همپوشانی و همکاری هرچه بهتر و بیشتر اقدام کنند تا ترافیک به صورت سالم و ایمن باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس