بانوی مستندساز شیرازی از کارآفرینان فارس می‌گوید


بانوی مستندساز شیرازی از کارآفرینان فارس می‌گوید

شیراز- ایرنا- بانوی کارگردان شیرازی ساخت مجموعه مستندی 13 قسمتی را آغاز کرده است که در آن به فعالیت‌های کارآفرینان فارس می‌پردازد.

عسل ستایش که در کارنامه هنری خود، ساخت چندین مجموعه مستند را ثبت کرده، در گفت ‌و گو با ایرنا عنوان کرد: هر قسمت از مجموعه کارآفرینی ۴۵دقیقه است و به کارآفرینانی می‌پردازد که کمتر شناخته ‌شده‌اند و در مناطق دورافتاده و روستاهای فارس با سرمایه‌هایی اندک اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی هدف از ساخت این مجموعه را انگیزه‌بخشی به کسب و کارهای کوچک عنوان کرد و اظهار داشت: بیشتر جوانان، امروز چندان مایل نیستند که تن به کار دهند و القای جامعه چنین است که تنها کارهای پشت‌ میز نشینی مناسب است؛ درحالی که با ساخت این مستند این پیام را به آنان خواهیم داد که راه‌اندازی کسب و کار حتی با مبالغی اندک مانند دو تا سه میلیون تومان میسر است و افرادی بوده‌اند که با این میزان سرمایه اولیه آغاز کرده‌اند و امروز قراردادهای میلیاردی امضا می‌کنند.

این مستندساز اظهار کرد: یکی از قسمت‌های این مجموعه به کارآفرینی می‌پردازد که کودی را اختراع کرده است که در خاورمیانه بی‌نظیر است، او به‌واسطه کسب دانش چهره علمی برتر دنیا معرفی شده است؛ با این حال کارخانه خود را در یک روستا دایر کرده و محلی‌ها را استخدام کرده است.

ستایش افزود: در قسمتی دیگر به سراغ بانویی در یکی از شهرستان‌های فارس می‌رویم که گلخانه‌ای چند هزار متری راه‌اندازی کرده و بخش اعظمی از گل‌های پایتخت را تامین می‌کند؛ همچنین او با حمایت از زنان روستا به تولید میوه خشک نیز می‌پردازد که به خارج از کشور صادر می‌شود و دستاوردی مهم برای زنان روستایی است.

این فیلمساز با در ادامه با اشاره به اینکه در یکی دیگر از قسمت‌ها به شرکت تولید جلبک‌های خوراکی و دارویی پرداخته می‌شود، افزود: یافتن این سوژه برایم بسیار جالب بود؛ زیرا تاکنون از کارایی جلبک و امکان پرورش آن اطلاعی نداشتم جالب اینکه این محصولات از استان فارس به کشورهایی همچون آمریکا، عمان و امارات صادر می‌شود.

ستایش بیان داشت: در ساخت این مجموعه سعی کرده‌ایم چهره‌هایی تازه را معرفی کنیم تا در دور تکرار نیفتیم؛ آنچه امروز در سینما، تلویزیون و حوزه‌های مختلف دیده می‌شود و باعث شده مردم رغبتی به تماشای بیشتر برنامه‌های تلویزیونی نداشته باشند، تکرار است.

وی گروه عمده‌ای از مخاطبان این مستندها را زنان عنوان کرد و ادامه داد: این مجموعه می‌تواند مشوق بسیاری از زنان باشد و باعث خواهد شد بدانند می‌توانند راهی بیابند تا خود، کارآفرین باشند؛ زیرا در این مجموعه به سرگذشت افرادی می‌پردازیم که از شکست‌های بسیار و محدودیت‌ها آموخته‌اند و از نو شروع کرده‌اند، آن‌ها افرادی ریسک‌پذیر، آینده‌نگر، خلاق، نوآور و واقع‌بین هستند و با تحمل دشواری‌ها به وضعیتی مناسب دست یافته‌اند.

عوامل مجموعه مستند کارآفرینی عبارت‌اند از : پژوهش و کارگردانی عسل ستایش؛ تهیه‌کنندگی عسل ستایش و مهدی زارعی؛ منشی صحنه مریم ستایش؛ صدابردار علی‌اکبر زارعی و سبا کارگر؛ مترجم غزل ستایش؛ امور هماهنگی فریبا خوشبخت؛ مدیر تولید جواد ستایش؛ تدارکات مریم مؤیدی؛ حمل و نقل محمود زارعی و عکاس فاطمه دهقان.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس