شروع اجرای پروژه «مدیریت چرا» در مراتع ییلاقی استان گلستان


شروع اجرای پروژه «مدیریت چرا» در مراتع ییلاقی استان گلستان

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزاری استان گلستان از شروع اجرای پروژه مدیریت چرا در مراتع ییلاقی استان خبر داد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی گلستان، تاجقلی فرهنگ‌دوست گفت: مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان اقدام حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع مطرح بوده و یکی از سیاست‌های راهبردی سازمان جنگل‌ها به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: با هدف حفظ پوشش گیاهی و منابع پایه آب و خاک و فراهم شدن بستری مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی اجرای پروژه مدیریت چرا، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که طی سال‌های اخیر در این استان به جدیت دنبال و اجرا می‌شود.

* دامداران گلستانی از ورود زودهنگام احشام و دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده در پروانه چرا به مراتع خودداری کنند
رئیس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزاری استان گلستان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل چرا در مراتع ییلاقی از همه دامداران و بهره برداران درخواست می‌شود از ورود زودهنگام احشام و دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده در پروانه ی چرا تمدید شده یا مندرج در طرح‌ها مرتعداری، به این مراتع خودداری کنند.
فرهنگ‌دوست افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین مربوطه به چرای دام در مراتع با متخلفان طبق مقررات مربوط به چرای دام در مراتع رفتار خواهد شد و با معرفی قضایی پروانه بهره‌برداران ابطال و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.
وی یادآور شد: شماره تماس 1504 امداد و نجات جنگل‌ها و مراتع به صورت شبانه‌روز آماه دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با چرای غیرمجاز دام است.
شایان ذکر است مراتع استان گلستان بیش از 862 هزار هکتار است که حدود 761 هزار هکتار جز مراتع قشلاقی و 101 هزار هکتار ییلاقی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد