مردم بازگشایی ها را به معنای عادی شدن اوضاع تلقی نکنند


مردم بازگشایی ها را به معنای عادی شدن اوضاع تلقی نکنند

استاندار مازندران با اشاره به این که اولویت نخست ما همواره سلامت و همراه با آن معیشت و اقتصاد مردم است و مردم این بازگشایی ها را به معنای عادی شدن اوضاع تلقی نکنند، گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی از اول تیرماه، فعالیت برخی اماکن و مجموعه ها آغاز می شود اما اولویت اساسی در بازگشایی ها، حفظ سلامت شهروندان است. ‎

استاندار مازندران در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رییس جمهوری و مشارکت استانداران سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به این که اولویت نخست ما همواره سلامت و همراه با آن معیشت و اقتصاد مردم است، اظهار کرد: باید به یک نقطه تعادل بین سلامت و معیشت مردم برسیم.

حسین زادگان با بیان این که فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و رعایت بهداشت فردی و پروتکل های بهداشتی در این راستا یک ضرورت است، اظهار داشت: مازندران در شمار استان هایی است که در ایام تعطیلات میزبان بیشترین مسافر و گردشگر است و یکی از مراکز تجمع مسافران که جزو مکان های پرخطر محسوب می شود سواحل استان است که در چند روز اخیر با حضور مسافران، وضعیت نسبتا نامطلوبی به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی داشته است.

استاندار مازندران با بیان این که این شرایط هم برای هموطنان و هم استانی های ما خطرناک است و می تواند هر دو طرف را درگیر بیماری کند، گفت: انتظار و تاکید جدی ما رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه از سوی اصناف در استفاده از ماسک، دستکش و... است که در این خصوص تعهد داده اند.

وی با اشاره به این که مردم عزیز استان به عنوان میزبان گردشگران تصور نکنند که موضوع کرونا منتفی شده است چرا که کماکان ابتلای به کرونا، بستری و فوتی ناشی از این بیماری را شاهد هستیم، تصریح کرد: تنها راهکار زیست با این بیماری حداقل در یکی دو سال آینده به نحوی که هم سلامت و هم معیشت ما آسیب نبیند، رعایت پروتکل های بهداشتی است.

استاندار با اشاره به این که مازندران استانی گردشگرپذیر است و بخشی از درآمد استان بویژه شهرهای ساحلی ما با این صنعت پیوند دارد، گفت: محدودیت، رعایت پروتکل های بهداشت فردی و عمومی است.

وی با بیان این که بازرسی ها را در این راستا تشدید کرده ایم و این نظارت ها و بازرسی ها در ایام پیش رو تداوم خواهد داشت، افزود: اگر اصناف و اماکنی در ایام پیش رو از حد استاندارد خارج شوند و پروتکل ها را رعایت نکنند، محدود و جریمه می شوند و در قالب ساز و کارهای قانونی برخورد لازم صورت می گیرد.

استاندار با بیان این که بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز جمعه در شهرستان هایی که در وضعیت زرد قرار دارند از اول تیرماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقامه می شود، گفت: مهد کودک ها نیز تحت پروتکل های بهداشتی از اول تیرماه بازگشایی می شوند.

حسین زادگان با اعلام این که کنسرت ها، سینماها و برگزاری جشن های فرهنگی و هنری با 50 درصد ظرفیت از اول تیرماه برگزار می شود، افزود: آموزشگاه های خصوصی و تورهای داخلی داخلی نیز از اول تیر بازگشایی می شود.

وی تاکید کرد: مردم؛ این بازگشایی ها را به معنای عادی شدن اوضاع تلقی نکنند، بلکه رعایت بیشتر بهداشت را در دستور کار جدی خود قرار دهند تا ان شاء الله با فعالیت این مجموعه ها خطری پیش نیاید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس