نمایندگان مجلس برای رفع مشکل بیمه فعالان قرآنی ورود کنند


نمایندگان مجلس برای رفع مشکل بیمه فعالان قرآنی ورود کنند

داور مسابقات قرآن و پیشکسوت قرآنی کشورمان یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات جامعه قرآنی کشور را بحث بیمه فعالان قرآنی دانست و از نمایندگان مجلس خواست تا برای رفع این مشکل ورود کنند.

نمایندگان مجلس برای رفع مشکل بیمه فعالان قرآنی ورود کنند

وحیده گنبدی، داور مسابقات قرآن و پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم، برخی از مشکلات و چالش‌های پیش‌روی جامعه قرآنی را برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که جامعه قرآنی کشورمان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بحث بیمه فعالان قرآنی است که هنوز افراد بسیاری با این مشکل درگیر هستند.

وی که خود کارمند رسمی یکی از ادارات دولتی است، افزود: معلمان قرآنی وجود دارند که بعد از 20 یا 30 سال تجربه تدریس قرآن به دلیل اینکه بیمه نبوده‌اند، هیچ بازنشستگی نداشته و در نتیجه منبع درآمد دیگری ندارند و به دلیل اینکه سنشان هم بالا رفته است، عمدتاً به‌عنوان مربی هم ممکن است نتوانند مشغول به فعالیت شوند.

گنبدی، بحث توجه به معیشت جامعه قرآنی را با توجه به این مشکلات مورد توجه قرار داد و گفت: چیزی که مشاهده می‌کنیم حق‌الزحمه معلمان قرآن بسیار پایین است و این مسئله معیشت آنان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

گنبدی از نمایندگان مجلس خواست تا به بحث رفع مشکل بیمه فعالان قرآنی و همچنین بهبود معیشت معلمان قرآن ورود کنند و ادامه داد: مربیان و فعالان قرآنی علی‌رغم اینکه بعضاً حق‌الزحمه‌های بسیار ناچیزی می‌گیرند، اما برای شرکت در دوره‌های ارتقا باید هزینه‌های بالاتری بپردازند یعنی از یک طرف دریافتی آنان بسیار پایین و هزینه تلاش برای ارتقای سطح خود آنان بالا است.

این داور مسابقات کشوری قرآن کریم بیان کرد: از سوی دیگر برای مؤسسات قرآنی هم بسیار سخت است که بخواهد برای کلاس‌های قرآنی از فراگیران هزینه‌ای دریافت کند اما بحث معیشت افراد و معلمان قرآن در میان است و باید این چرخه بچرخد تا نه مؤسسه و نه معلم قرآن دچار عسر شده یا خدای نکرده زیر سئوال روند.

وی بیان کرد: بودجه‌های قرآنی که هر ساله تخصیص می‌یابد اصلاً معلوم نیست که کجا می‌رود و در کجا هزینه می‌شود و سئوال اینجاست چرا این بودجه‌ها به بخش فعالیت‌های قرآنی مردمی تزریق نمی‌شود، یک معلم قرآن یا مسئول مؤسسه قرآنی برای چرخاندن امورات مؤسسه و فعالیت آن مسلماً نیاز است که یکسری هزینه‌هایی را پرداخت کند، حتی در شرایط شیوع کرونا که به‌صورت مجازی است و باید هزینه اینترنت را پرداخت کند.

گنبدی با تأکید بر اینکه از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که هم بر روند توزیع بودجه‌های قرآنی و هم در روند انتخاب مدیران متعهد در رأس امور نظارت داشته باشند تا بهترین خدمت‌ها به قرآن انجام شود، گفت: به‌طور کلی مشکلاتی که برشمرده شد همگی می‌تواند انگیزه را برای آموزش قرآن در کشورمان از بین ببرد ضمن اینکه بی‌مهری‌های مسئولان هم مضاعف شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در