عدم کاهش اکسیژن خون با استفاده از ماسک


عدم کاهش اکسیژن خون با استفاده از ماسک
استفاده از ماسک باعث کاهش اکسیژن خون نمی‌شود.

کارشناسان مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری های آمریکا هشدار می‌دهند که نباید بخاطر ترس از کاهش اکسیژن خون یا مسمومیت با دی اکسید کربن، استفاده از ماسک را نادیده گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه وله، طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، ماسک های N۹۵ متخلخل هستند و سبب میشوند هوا به داخل و خارج از ماسک راه یابد و عملکرد طبیعی نفس کشیدن امکان پذیر باشد.

در دیگر ماسک ها، هوا راحت تر به درون ماسک راه می یابد، برای این که این ماسک ها در مقایسه با ماسک N۹۵ صورت را بطور کامل نمی پوشانند. سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری های کشور آمریکا اعلام کرده اند که هیچ یک از این ماسک ها باعث کاهش سطح اکسیژن خون و افزایش خطرناک دی اکسید کربن در اشخاص عادی نمی شوند. چون مردم عادی برای مدتی طولانی از ماسک صورت استفاده نمی کنند.

عدم کاهش اکسیژن خون با استفاده از ماسک

دی اکسید کربن با گذشت زمان به آرامی در ماسک به وجود می آید و البته سطح آن برای بسیاری از اشخاص قابل تحمل است. ضمنا احساس کاهش اکسیژن به این دلیل است که بسیاری از ما به استفاده از ماسک عادت نداریم.

با این حال بعضی تحقیقات نشان داده اند که استفاده از ماسک N۹۵ برای مدت طولانی امکان دارد تغییراتی در شیمی خون ایجاد کند و در موارد شدید، سطح هوشیاری را تغییر دهد. احتمال این اتفاق در سیگاری ها، مبتلایان به چاقی (Obesity) و مبتلایان به بیماری های تنفسی بیشتر است.

مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری های ایالات متحده تأکید می کند که این اشخاص باید مراقب باشند و در خصوص نحوه صحیح استفاده از ماسک با پزشک خود حتماً مشورت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی