دو خبر از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان


دو خبر از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان

سمنان- ایرنا- تشکیل کانون ملی گردشگری در شاهرود و موفقیت 6 اثر صنایع دستی در دریافت مهر اصالت ملی، دو خبر از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بود.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان عصر شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود از تشکیل کانون ملی گردشگری در این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا حسنی گفت: تا کمتر از یک ماه آینده این کانون آغاز به کار می‌کند.

کانون ملی گردشگری شهرستان شاهرود با هدف هم اندیشی فعالان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان ملی و محلی در زمینه توسعه گردشگری شهرستان شاهرود تشکیل می‌شود.

این کانون در راستای رفع موانع توسعه گردشگری شاهرود و با توجه به قابلیت‌های متعدد و متنوع این شهرستان در حوزه گردشگری و بهره‌گیری از تمامی نظرات و سلایق در اقشار مختلف برای توسعه گردشگری و افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی فعالیت خواهد کرد

در خبر دیگری، سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۶ اثر صنایع دستی این استان در سال گذشته موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد.

علی اکبر زارعی در آستانه فرا رسیدن روز جهانی و هفته صنایع دستی، افزود: این آثار شامل پارچه ماهوت اثر خدیجه غنچه، ظروف سفال و سرامیک ققنوس اثر پوریا حاجی پروانه، مجموعه ظروف سفال و سرامیک اثر نیلوفر لطفی مقدم، پالتو شماره‌دوزی اثر خیرالنسا صمدیان، سرگیرا اثر گلبهار احقاقی و گلیچ اثر ام‌لیلا احمدیان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان