45 درصد روستاییان و عشایر خراسان جنوبی بیمه اجتماعی هستند


45 درصد روستاییان و عشایر خراسان جنوبی بیمه اجتماعی هستند

بیرجند - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: تاکنون 45 درصد از جامعه آماری مشمول بیمه روستایی و عشایر در استان، از مزایا و خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برخوردار شده‌اند.

ابوالفضل فرج‌زاده روز شنبه در نشست خبری افزود: امسال پوشش چهار تا پنج هزار نفر جدید در صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی که دولت مکلف شد آحاد افراد جامعه را زیر پوشش قرار دهد صندوق بیمه روستاییان و عشایر سال ۸۴ در استان تاسیس شد و اکنون ۱۵ سال از عمر آن می‌گذرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: از جمعیت ۹۳ هزار و ۴۸۸ خانوار مشمول بیمه روستایی و عشایری استان تاکنون ۴۲ هزار و ۳۵۱ خانوار زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۷ نفر زیر پوشش کمیته امداد و یک هزار و ۳۰۹ نفر زیر پوشش بهزیستی هستند.

فرج‌زاده تصریح کرد: از آنجا ‌که افراد دارای ۱۵ سال سابقه بیمه اجتماعی و سن بالای ۶۵ سال بازنشسته محسوب می‌شوند تاکنون یک هزار و ۸۶۱ خانوار در استان زیر پوشش مستمری بازنشستگی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین ۱۴۲ نفر مستمری‌بگیر از مزایای بیمه از کار افتادگی و یک هزار و ۷۰۲ خانوار نیز مستمری‌بگیر فوتی هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی است و افراد با شرایط سنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند زیر پوشش صندوق شوند.

وی گفت: روستاییان و عشایر که مشغول به حرفه یکی از شاخه‌های کشاورزی باشند می‌توانند از مزایای این صندوق برخوردار شوند همچنین سکونت در روستا مهم است.

فرج‌زاده افزود: هدف همه ما، خدمت به مردم زحمتکش روستایی و عشایری است و بیمه روستاییان و عشایر هم یک خدمت پایدار به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ دفتر کارگزاری در استان کار بیمه‌گری افراد را بر عهده دارند تصریح کرد: هشت سطح درآمد همه ساله از سوی صندوق اعلام می‌شوند که متقاضیان می‌توانند بر اساس سطح درآمد خود نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

فرج‌زاده با اشاره به کمک ۲ برابر دولت به بیمه شدگان اجتماعی اظهار داشت: از ۱۵ درصد حق بیمه‌ای که از روستاییان دریافت می‌کنیم ۱۰ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی از نقل و انتقال بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خبر داد و گفت: سوابق بیمه متقاضیان در سایر صندوق‌های بیمه در صورتی که متقاضی بیمه اجتماعی باشند یا برعکس، قابلیت انتقال دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: همزمان با روز ملی روستا و عشایر در سال گذشته (۱۵ مهر) تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، بانک‌های عامل و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد که از آن زمان تاکنون ۲۵۳ نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است