شایعه احتکار تراکتور تکذیب شد


شایعه احتکار تراکتور تکذیب شد

تبریز- ایرنا - مدیر روابط عمومی و امور بین الملل تراکتورسازی ایران به دنبال فضاسازی های رسانه ای شایعه احتکار تراکتور در این مجتمع تولیدی را تکذیب کرد.

حسین بالاگر در خصوص تصاویری که با عنوان احتکار تراکتور در شبکه های مجازی منشتر شده و شبهاتی را در جامعه به ویژه در بین کشاورزان ایجاد کرده است، گفت: تصاویر مورد اشاره در فضای مجازی مربوط به تراکتورها تولیدی تراکتورسازی ایران در مجتمع تراکتورسازی تبریز می باشد که طی یک فرایند طبیعی در پارکینگ فروش محوطة مجتمع پارک شده و آمادة ارسال به مشتریان و کشاورزان در سراسر کشور می باشد.

وی با بیان اینکه دلیلی برای احتکار محصولات این متجمع تولیدی متصور نیست، افزود: در اسفند ماه سال گذشته که مصادف با اوج شیوع ویروس کرونا و محدودیت های قرنطینه ای و ترافیکی بود، برخی از شرکتهای حمل و نقل ، بواسطة رکود و یا کاهش فعالیتها، با تمامی ظرفیت کار نمی کردند و این عوامل باعث تاخیر در ارسال و توقف تراکتورها در یک مدت کوتاه در پارکینگ فروش شد که با بهبود نسبی وضعیت، این مشکل نیز مرتفع شده است و ارسال تراکتور به مشتریان با روند مطلوبی دنبال می شود.

بالاگر خاطرنشان کرد : پارک این تراکتورها در محوطه ای باز که برای عموم قابل مشاهده است، نشان از شفافیت عرضه و کثرت تولید این محصول مهم و استراتژیک برای کشاورزان دارد .

وی اعلام کرد: در سال جهش تولید، ما در برخی از شر کتهای اقماری ، افزایش تولید ۱۰۰ درصدی داشته ایم که طبیعتاً میزان پارک تراکتورهای تولیدی بیش از پیش را نیز برای روزهای آتی ، پیش بینی می کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نام گذاری شده است ، با تولید انبوه ، قیمت های کاذب بازار را شکسته و در وضعیت سخت تحریم های ظالمانه، بتوانیم علاوه بر اینکه خللی در تولید ایجاد نشود ، با تولید و توسعة روزافزون ، شاهد گام های بلند و رو به جلو در رقابت با محصولات مشابه خارجی و مطرح دنیا باشیم.

وی در پایان از رونمائی موتور نسل جدید تراکتورهای چهار سیلندر به عنوان نمونه ای از حرکت های توسعه ای و پویا در امر تحقیق ، توسعه و تولید روزافزون و قابل رقابت با بازارهای خارجی یاد کرد و افزود: تراکتورسازی ایران به عنوان یک مجموعه ای که در تولید محصولات خود ، در حدود ۹۵ درصد خودکفا شده است و سهام آن در بورس عرضه و به صورت یک شرکت سهامی عام اداره می شود ، هرگز به احتکار و مسائل حاشیه ای ورود نمی کند.

بالاگر خاطرنشان کرد: این مجموعه، علاوه بر تولید و فروش داخلی ، چندین سال است که به عنوان صادر کننده نمونه ملی در کشور مطرح است.

شرکت تراکتورسازی ایران در سال ۱۳۴۷ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و طی شماره ۵۴۰/۳۲۴ مورخ ۱۳۴۷/۰۲/۲۶ در اداره ثبت شرکت‌ها در تبریز به ثبت رسید؛ و در سه‌ماهه آخر سال ۱۳۴۸ کار ساخت تراکتور با مونتاژ تراکتورهای یونیورسال رومانی با قدرت ۶۵ اسب بخار شروع و به بهره‌برداری کامل رسید. در سال ۱۳۵۴ اولین تراکتورهای MF (مسی فرگوسن) در چهار نوع به بازار عرضه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق