ابتلای حداقل ٤٠ تا 7٠ درصد جمعیت کل کشور به ویروس کرونا


ابتلای حداقل ٤٠ تا 7٠ درصد جمعیت کل کشور به ویروس کرونا
حداقل ٤٠ تا ۷٠ درصد جمعیت کل کشور به ویروس کرونا مبتلا می شوند.

مینو محرز عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا، در جواب به این سؤال که چند درصد از مردم باید به ویروس مبتلا شوند تا این ویروس ضعیف شود اظهار‌کرد: بر اساس گفته سازمان بهداشت جهانی حداقل ٤٠ تا ۷٠ درصد جمعیت کل کشور به این بیماری مبتلا خواهند شد.

به گزارش فارس، مینو محرز عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا، در مورد آخرین وضعیت پلاسما درمانی در کشور گفت: تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا (corona) که بهبود یافتند و آنتی بادی خوبی داشتند، بعد از بهبودی با استفاده از پلاسماهایشان به بهبودی دیگران نیز کمک کردند و این روش در سرتاسر جهان هم انجام شد.

به گفته او، باگذشت زمان و مقاله های منتشر شده از نتیجه پلاسمادرمانی برخی از کشورها استفاده از این روش را توصیه نمی کنند اگرچه ما هم در کشور این روش را اجرا کردیم و روی بعضی بیماران اثر مثبت داشت و بعضی دیگر از بیماران نتیجه مثبت دریافت نکردند، بنابراین این روش بطور قطعی روش درمانى قطعى و مؤثر درمان کرونا نیست.

محرز در جواب به این سؤال که چند درصد از مردم باید به ویروس مبتلا شوند تا این ویروس ضعیف شود گفت: بر اساس گفته سازمان بهداشت جهانی حداقل ٤٠ تا ۷٠ درصد جمعیت کل کشور به این بیماری مبتلا خواهند شد.

این متخصص عفونی در مورد ابتلا به ویروس کرونا از طریق پوست اظهار‌کرد: این ویروس بطور مستقیم از طریق پوست وارد بدن نمی شود، مگر اینکه سطح پوست دچار آسیب شده باشد.

ابتلای حداقل ٤٠ تا 7٠ درصد جمعیت کل کشور به ویروس کرونا

وى همینطور درباره علایم جدید ویروس کرونا من جمله سردرد و تشنج خاطر نشان کرد: در جهان هرچه تعداد مبتلایان به این بیماری بیشتر مى شود، علایم بیماری نیز تغییر کرده و افزایش مى یابد، در ابتدا علایم بیماری فقط شامل تب، سرفه (cough) و درگیری های ریه بود، ولی اکنون میبینیم که بیماری هر ارگانى از بدن را مى تواند بطور ناگهانى درگیر کند.

محرز ادامه داد: درحال حاضر مراجعانی با علایم گوارشی، پوستی، چشایى و بویایى و... داریم این را هم اضافه کنم که چون مکانیسم این ویروس عروقى است و عروق کوچک را هم درگیر مى کند میتواند علایمی نظیر سردرد، سکته هاى قلبى، مغزى را داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا