سرانه تولید پسماند بوشهری‌ها روزانه 900 گرم است


سرانه تولید پسماند بوشهری‌ها روزانه 900 گرم است

بوشهر-ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: در حالی که استاندارد جهانی سرانه تولید زباله بین 400 تا 500 گرم است، اما شهروندان بوشهری روزانه حدود 900 گرم پسماند تولید می‌کنند.

عبدالله کردگار روز شنبه در نشست بررسی وضعیت پسماند شهر بوشهر افزود: روزانه در شهر بوشهر بنابر فصل‌های مختلف بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود که با توجه به شرایط خاص آب و هوایی نیاز است در کوتاه‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری و به صورت اصولی دفن شود.

وی بیان کرد: نیروهای کارگری در سه گروه شامل نظافت خیابان‌ها، برداشت پسماند و حمل با ماشین فعالیت می‌کنند که کار برداشت زباله در شب‌ها نیز ادامه دارد و تعطیلی در این زمینه وجود ندارد.

کردگار، سنتی بودن دفن زباله‌ها را یکی از مشکلات شهرداری عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم امسال مرکز دفن پسماند را ساماندهی کنیم که کار مطالعاتی آن آغاز شده‌است.

وی ادامه داد: در شهرهایی مانند مشهد، شیراز و کرمانشاه هم‌اکنون از پسماند برق تولید می‌شود و ما به دنبال این هستیم تا از این تجربیات استفاده کنیم.

کردگار عنوان کرد: مردم بهترین کمکی که می‌توانند به مجموعه پسماند و جامعه کارگری استان کنند این است که در نظافت شهر سهیم باشند و زباله‌های خود را در ساعت مقرر یعنی ساعت ۲۱ درِ منازل قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی