از توزیع بسته‌های حمایتی تا نان صلواتی در کانونی مزین به نام «جوادالائمه(ع)» / تامین رایگان ماسک در مناطق جنوب‌شهر


از توزیع بسته‌های حمایتی تا نان صلواتی در کانونی مزین به نام «جوادالائمه(ع)» / تامین رایگان ماسک در مناطق جنوب‌شهر

رحیمی با بیان‌اینکه کمک‌های مومنانه اعضای کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع)» به محرومان تا پایان خرداد ادامه دارد، گفت: توزیع بسته‌های حمایتی در سه مرحله و گوشت قربانی، و نیز نان صلواتی در کنار فعالیت‌2های فرهنگی به همت این کانون در حال انجام است.

«علی رحیمی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» استان قزوین در رزمایش مواسات و کمک مومنانه، اظهار کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه به آسیب دیدگان اقتصادی کرونا، کانون جوادالائمه(ع) توزیع بسته های حمایتی بین محرومان منطقه شامل مواد غذایی، بسته های بهداشتی و نذر قربانی را در ماه مبارک رمضان دنبال کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» استان قزوین تصریح کرد: در این راستا پویش های مختلفی را اجرا و کمک های مردمی را از این طریق جمع آوری کردیم، که این کمک ها طی سه مرحله، مرحله اول 60 بسه، مرحله دوم، 70 بسته و مرحله سوم 90 بسته هر یک به ارزش 400 هزار تومان بین محرومان شناسایی شده توسط اعضاء و فعالان کانون توزیع شد.

وی با اشاره به واقع شدن کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» در مطقه جنوب شهر قزوین، گفت: با توجه به محرومیت های اقتصادی در این منطقه، ماسک رایگان بین همه خانواده های منطقه راه آهن قزوین توزیع شد. اما بسته های غذایی با شناسایی محرومان واقعی توسط اعضای کانون، میان آنها توزیع شد.

رحیمی با اشاره به توزیع نان رایگان و صلواتی بین محرومان در شب و روز ولادت امام مجتبی(ع)، ابراز کرد: علاوه بر این، افطاری های ساده بالغ بر 1500 بسته بین محرومان در شب ولادت کریم اهل بیت(ع) توزیع شد.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی این کانون ذیل طرح ملی «راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان)» و در کنار رزمایش مواسات و کمک مومنانه، بیان کرد: برگزاری جشن های خیابانی و راه اندازی کاروان شادی در شب ولادت امام حسن(ع) همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری مسابقه نقاشی روز قدس، برگزاری جشنواره روزه اولی ها ویژه دختران و پسران تازه به تکلیف رسیده و اعطای بسته های فرهنگی به آنها ازجمله این فعالیت ها است.

رحیمی ادامه داد: همچنین مسابقات «سفره ساده افطار» و مسابقه کتابخوانی که با استقبال بچه های مساجد استان قزوین و دیگر استان ها همراه شد و ... نیز ذیل فعالیت های فرهنگی طرح ملی راهکار به صورت مجازی برگزار شد و تلاش است به تناسب شرایط کرونایی همچنان فعالیت های فرهنگی از این دست ادامه بیابد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی «راهکار» و کمک مومنانه به محرومان تا انتهای خرداد ماه ادامه دارد، گفت: از 10 اسفند یعنی همان روزهای نخست شیوع کرونا کار تولید ماسک توسط خواهران مرتبط با کانون جوادالائمه(ع) آغاز و عملیات ضدعفونی کردن ماسک های تولیدی در کانون انجام شد که بر این اساس 20 هزار ماسک تولید و توزیع شد که همین توزیع رایگان ماسک بسیاری از خیران محلی را با اجرای طرح های محرومیت زدایی کانون همراه کرد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...