از اختصاص بودجه 4.9 میلیون دلاری به مساجد سنگاپور تا از سرگیری نماز جماعت در مسجد «هالیفاکس»


از اختصاص بودجه 4.9 میلیون دلاری به مساجد سنگاپور تا از سرگیری نماز جماعت در مسجد «هالیفاکس»

اختصاص بودجه 4.9 میلیون دلاری به مساجد سنگاپور، اقامه نماز جمعه در مساجد اردن و از سر گیری نماز جماعت با حضور حداکثر 10 نمازگزار در مسجد «هالیفاکس» کانادا ازجمله آخرین اخبار مساجد جهان در 17 خردادماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار مساجد جهان در هفدهمین روز از خردادماه ۹۹:

نماز جمعه در مساجد اردن اقامه شد​

از اختصاص بودجه 4.9 میلیون دلاری به مساجد سنگاپور تا از سرگیری نماز جماعت در مسجد «هالیفاکس»

به نقل از «آناتولی»، دولت اردن درهای مساجد را برای اقامه نماز جمعه به روی نمازگزاران گشود.

بعد از دو ماه و نیم تعطیلی مساجد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، درهای مساجد بازگشایی شده است.

قلب های اردنی ها پس از کاهش محدودیت های مقابله با ویروس کرونا و با بازگشایی مساجد و اقامه نماز جمعه مملو از خوشحالی شد.

وزارت اوقاف و بهداشت اردن از نمازگزاران خواسته بود هنگام حضور در مساجد و اقامه نماز ماسک و دستکش داشته باشند و با سجاده شخصی خود به مسجد بیایند.

همچنین نمازگزاران پیش از ورود به مسجد باید از دستگاه ضدعفونی عبور کنند.

دولت اردن در بیست و هشتم ماه می اعلام کرد که مساجد برای اقامه نماز جمعه بازگشایی می شوند و از روز پنجم ژوئن نماز جماعت در مساجد دایر خواهد بود و درهای کلیساها نیز بازگشایی می شود.

دولت اردن از چهاردهم ماه مارس درهای مساجد و کلیساها را بست و تنها اذان از مساجد پخش می شد و خطبه جمعه یکپارچه از تلویزیون پخش می شد.

وزارت بهداشت اردن اعلام کرد: تا روز پنج شنبه، 765 نفر در اردن به ویروس کرونا مبتلا شدند، 9 نفر فوت کرده و 565 نفر نیز بهبود یافته اند.

وزیر امور دینی الجزایر: تنها با دستور دولت درهای مساجد باز خواهد شد

از اختصاص بودجه 4.9 میلیون دلاری به مساجد سنگاپور تا از سرگیری نماز جماعت در مسجد «هالیفاکس»

به نقل از «الشروق»، «یوسف بلمهدی»، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر گفت: دولت در مورد بازگشایی مساجد تصمیم گیری می کند و دولت نیز با استناد به کمیته علمی مبارزه با ویروس کرونا تصمیم می گیرد.

وی افزود: تاکنون از شوی مقامات درخصوص بازگشایی مساجد تصمیمی اتخاذ نشده است و دولت به صورت روزانه وضعیت را از کمیته مبارزه با ویروس کرونا پیگیری می کند.

یوسف بلمهدی در ادامه اظهار کرد: وزارت امور دینی الجزایر نیز در زمینه کاهش آمار مبتلایان با تعطیلی مساجد همکاری کرده است.

وی تصریح کرد: گزارش کارشناسان بهداشتی نشان از وضعیت خوب دارد و در صورت ادامه این روند با رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک درهای مساجد بازگشایی خواهد شد.

وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر درباره موسم حج امسال گفت: ما منتظر گزارش وزارت جهانی بهداشت در مورد عربستان هستیم و باید دو طرف در این باره رایزنی بکنند و در حال حاضر چیزی مشخص نیست.

در راستای تدابیر پیشگیری از کرونا، مسئولان الجزایر از تاریخ ۱۷ مارس گذشته به نماز جمعه را در مساجد به حالت تعلیق در آورده اند.

وزارت امور دینی الجزایر نیم ساعت پیش از اذان ظهر، به منظور ایجاد فضایی معنوی و حفظ آرامش در روزهای شیوع کرونا اجازه پخش قرآن از مساجد این کشور را صادر کرد.

اختصاص بودجه ۴.۹ میلیون دلاری به مساجد سنگاپور

از اختصاص بودجه 4.9 میلیون دلاری به مساجد سنگاپور تا از سرگیری نماز جماعت در مسجد «هالیفاکس»

به نقل از «straitstimes»، شورای مذهبی اسلامی سنگاپور از اختصاص بیش از 4.9 میلیون دلار به مساجد،مدارس و سازمان های اسلامی این کشور در سال جای خبر داد.

شورای مذهبی اسلامی سنگاپور در این باره گفت: این بودجه که مقدار دقیق آن چهار میلیون و 917 هزار و 943 دلار است از درآمد وقف های این شورا در میان مساجد،مدارس و سازمان های اسلامی توزیع می شود.

به گفته این شورا هزینه ای که امسال در اختیار مراکز اسلامی سنگاپور قرار می گیرد نسبت به سال گذشته دارای افزایش یک درصدی است.

شورای مذهبی اسلامی سنگاپور در حال حاضر سرمایه کلی به ارزش بیش از 800 میلیون دلار از درآمد وقف در اختیار دارد.

این شورا همچنین صندوق توسعه جدید مساجد را برای به کار گیری معلم های مذهبی اسلامی و تجهیز آنها به مهارت های روز راه اندازی کرده است.

این اقدام در راستای طرح توسعه که در سمینار سال 2020 میلادی معرفی شد راه اندازی شده است.

شورای مذهبی اسلامی سنگاپور اعلام کرد که 200 هزار دلار از یک میلیون و 810 هزار و 477 دلاری که به مساجد داده می شود به این مسئله اختصاص پیدا می کند.

«عیسی محمود»،رئیس اجرایی شورای مذهبی اسلامی سنگاپور در این باره گفت: اساتید یا معلم ها در مساجد نقش کلیدی در ارائه راهنمایی ها و دانش مذهبی به افراد ایفا می کنند و باید برای مقابله با چالش های کنونی به مهارت های بیشتری مجهز شوند.

اقامه نخستین نماز جمعه در مساجد جاکارتا

از اختصاص بودجه 4.9 میلیون دلاری به مساجد سنگاپور تا از سرگیری نماز جماعت در مسجد «هالیفاکس»

به نقل از «رویترز»، دولت جاکارتا روز پنج شنبه (15 خرداد ماه) برخی محدودیت های خود ناشی از ویروس کرونا برای اقامه نماز جماعت در مساجد کاهش داد.

در همین راستا، مردم اندونزی نماز جمعه را در مساجد جاکارتا اقامه کردند. از پایان ماه مارس محدودیت ها در این کشور کاهش یافته است.

«رونال راویانتو» (41 ساله) که برای اقامه نماز جمعه به مسجد «الازهر» در جنوب جاکارتا رفت، گفت: من بسیار خوشحالم که بار دیگر به مسجد آمده ام، اقامه نماز در مسجد با خانه خیلی تفاوت دارد.

بر اساس قوانین جدیدی که اندونزی برای اماکن عبادی گذاشته شده است، نمازگزاران باید ماسک بر صورت بزنند و پیش از ورود به مسجد درجه تب آنان نیز کنترل شود.

برخی وسایل حمل و نقل عمومی نیز در اندونزی کار خود را از سر گرفته اند و شرکت ها و مراکز تجاری نیز قرار است دو هفته آینده بازگشایی شود.

ازدحام در عبور و مرور روز جمعه در جاکارتا نیز نشان می دهد وضعیت طبیعی به زندگی بازگشته است.

اندونزی در شرق آسیا بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده است و هفت هزار و 766 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 523 نفر فوت شده اند.

از سر گیری نماز جماعت با حضور حداکثر ۱۰ نمازگزار در مسجد «هالیفاکس» کانادا

از اختصاص بودجه 4.9 میلیون دلاری به مساجد سنگاپور تا از سرگیری نماز جماعت در مسجد «هالیفاکس»

به نقل از «thechronicleherald»،مسجد «امه» هالیفاکس در «نوا اسکوشیا » کانادا پس از هفته ها تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا درهای خود را به روی نمازگزاران باز می کند.

این در حالی است که تنها اجازه ورود 10 نمازگزار به این مسجد برای برگزاری نمازهای جماعت داده شده است.

در سایه تغییرات انجام شده در دستورالعمل های بهداشت عمومی «نوا اسکوشیا» مسجد «امه» اعلام کرد که برگزاری نمازهای یومیه و نمازهای جمعه را از سر خواهد گرفت.

«عبدالله یسری» متولی و امام جماعت مسجد «امه» در این باره گفت: ما بسیار خوشحال و در عین بسیار محتاط برای برگزاری نمازهای جماعت هستیم.

این مسجد از افراد مسن و یا آنهایی که دارای بیماری های مزمن هستند درخواست کرده است تا به مسجد نیایند و نماز را در خانه های خود اقامه کنند.

بر اساس دستورالعمل های صادر شده کودکان زیر 14 سال هم اجازه ورود به مسجد هنگام برگزاری نمازهای جماعت را ندارند.

یسری تاکید کرد که این مسجد محدودیت های بسیار زیادی را در راستای پروتکل های سلامت عمومی برای اطمینان حاصل کردن از امنیت سلامت افراد جامعه در نظر گرفته است.

به گفته او نمازهای جماعت فقط با حضور 10 نمازگزار برگزار می شود و بیش از 15 دقیقه طول نخواهد کشید.

متولی مسجد امه ابراز امیدواری کرد که دیگر مساجد و مراکز مذهبی نیز با رعایت این دستورالعمل ها درهای خود را در هفته های آتی به روی نمازگزاران باز کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...