فرماندار: ماسک زدن در قشم اجباری است


فرماندار: ماسک زدن در قشم اجباری است

قشم-ایرنا- فرماندار قشم گفت: با توجه به شرایط نامناسب شیوع کرونا در قشم، مردم باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و نهادهای دولتی از ارائه خدمت به کسانی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند.

علیرضا نصری روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای شهرستان قشم افزود: باید روشی ارائه شود که خدمات خصوصی از جمله سوپرمارکت‌ها، اغذیه‌ها، آرایشگاه‌ها و مانند آن نیز به افراد بدون ماسک خدمت ارائه نکنند.

وی ادامه داد: هر گونه تجمعی با هر عنوانی از جمله عروسی، عزا، اجتماعات مذهبی مختلف، امتحانات و غیر آن ممنوع است و متخلفان پیگرد قانونی می‌شوند.

فرماندار قشم با تشکر از امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم در همراهی با تصمیمات ستاد مدیریت کرونا در این شهرستان تصریح کرد: دستگاه قضایی با افرادی که به بهانه‌های مختلف و با ایجاد اجتماعاتف سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند با شدت برخورد کند.

وی افزود:بنا بر آمار ارائه شده، بخش بزرگی از مبتلایان به کرونا در شهرستان قشم، اتباع بیگانه غیر مجاز بوده‌اند و از این رو جمع‌آوری و طرد این افراد در دستورکار نیروی انتظامی، دریابانی و دیگر مسوولان مرتبط قرار گیرد.

فرماندار قشم با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ نفر از افراد مبتلا به کرونا در جزیره قشم را اتباع بیگانه تشکیل داده‌اند، ادامه داد: سپاه یک سالن ورزشی را برای استقرار موقت افراد دستگیر شده اختصاص دهد تا هر روز پس از جمع‌آوری آنها، با هماهنگی شیلات و دریابانی، افراد دستگیر شده از جزیره طرد شوند.

وی اظهار کرد: هم اکنون هفت پایگاه از نیروهای بسیج در امر تولید ماسک فعال هستند و شوراهای شهر و شهردارهای شهرستان جهت تهیه مواد اولیه به این گروه‌ها کمک کنند.

نصری افزود: همچنین در کنترل ورود و خروج شهرها و روستاها نیز می‌توان از نیروهای بسیج استفاده کرد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد