شناسایی 2269 هزار بیمار جدید کرونا/ روند آرام افزایش مبتلایان به کرونا در کرمانشاه و گیلان


شناسایی 2269 هزار بیمار جدید کرونا/ روند آرام افزایش مبتلایان به کرونا در کرمانشاه و گیلان
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۸۲۰۹ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز(جمعه) تا امروز(شنبه) ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ مورد بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲۰۹ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۳۲ هزار و ۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

جهانپور افزود: همچنین ۲۵۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۰ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارند. در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و ۶ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ داشته اند.

جهانپور اظهار کرد: روند بهبودی بیماران روند بهتری را طی کرده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان‌ها یکسان نیست. استان‌های معدودی درگیر طغیان بیماری هستند و برخی استان‌ها ممکن است که هفته‌ها از سپری کردن این مرحله عبور کرده باشند. با توجه به تفاوت استان‌ها، در استان‌هایی که وضعیت هشدار دارند، انتظار جدیت بیشتری از مردم داریم که نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری‌ها را رعایت کنند.

تب "کرونا" در کرمانشاه بالا و بالاتر می‌رود

کرمانشاه حالا دو هفته ای می‌شود که کرمانشاه در وضعیت "هشدار" کرونا قرار گرفته، وضعیتی که روز به روز به خاطر بی خیالی مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بدتر شده و آمار مبتلایان هم هر روز در حال افزایش است.

ادامه این روند قطعا می تواند کرمانشاه را در زمره استانهای قرمز کشور قرار دهد. استانهایی که خطر کرونا در آنها بسیار جدی است و تعداد جانباختگان کرونا در آنها بالاست.

دکتر سارا شاه آبادی مدیرگروه کنترل بیماریهای مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به قرار گیری استان کرمانشاه در وضعیت "هشدار" کرونا گفت: متاسفانه سیر صعودی مبتلایان کرونا همچنان ادامه دارد و وضعیت روز به روز بدتر می‌شود.

وی افزود: اگر مردم بصورت جدی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، قرمز شدن وضعیت استان در بحث کرونا چیز دور از ذهنی نخواهد بود.

وی افزود: متاسفانه مشکل دیگر بسیاری مردم این است که تصور می کنند "مرگ برای همسایه" است و همین امر موجب شده بی خیال کرونا و خطراتش به امور روزمره زندگی خود بپردازند.

شاه آبادی تصریح کرد: مردم باید بدانند خطر کرونا جدی است و قطعا بیمار بدحال کرونایی نمی تواند جلو چشم آنها بیاید که ببینند و عبرت بگیرند و اگر می شد سری به بخش های ICU بیمارستانهای بیماران کرونایی بزنند قطعا وضعیت فرق می کرد و بیشتر رعایت موارد بهداشتی را داشتند.

این مسئول تصریح کرد: مردم باید بدانند تا زمان قطع کامل زنجیره کرونا، میزبان این مهمان ناخوانده هستیم و اصلا نباید تصور کنند در فصل گرما قدرت کرونا کم شده یا این ویروس ضعیف شده و باید همچنان با جدیت رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

روند آرام افزایش مبتلایان به کرونا در گیلان/ انجام ۵۰۰ تست روزانه

گیلان معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در کشور طی چند روز اخیر، گفت: در استان گیلان چند روزی است که با یک روند آرام رو به افزایش مبتلایان مواجه هستیم.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به احتمال آغاز موج دوم شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: منحنی ابتلا به کرونا در کشور یک بار در فروردین ماه به ۳۰۰۰ نفر رسید و اکنون دوباره با این تعداد مبتلا مواجه هستیم که می توان از آن به عنوان موج دوم یاد کرد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تاکید ویژه ای بر رعایت اصول بهداشتی دارد، تصریح کرد: در استان گیلان چند روزی است که با یک روند آرام رو به افزایش مبتلایان مواجه هستیم؛ البته به شدت کشور نیست، اما اگر حفاظت فردی رخ دهند، این افزایش در گیلان نیز اتفاق خواهد افتاد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: اگر وضعیت رعایت فاصله گذاری فیزیکی به هم بخورد و عادی سازی روابط اجتماعی به وجود آید و مردم به میهمانی دعوت شوند و میهمان دعوت کنند و به مسافرت های غیر ضروری و اجتماعات مردمی بروند، حتما روند بستری مبتلایان به کرونا افزایش پیدا می کند که برای گیلان اصلا مناسب نیست.

حیدرزاده، از رصد روزانه جمعیت استان خبر داد و اضافه کرد: روزانه از حدود ۵۰۰ نفر از افرادی که طی دو هفته گذشته با بیماران کرونایی در تماس بودند، نمونه پی.سی.آر می گیریم.

وی با بیان اینکه طی پنج هفته گذشته آزمایش پی.سی.آر انجام شده است، گفت: با افزایش روزانه تعداد تست های مثبت کرونایی در هر ۵۰۰ نفر مواجه هستیم، یعنی در پنج هفته گذشته شش نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر مثبت بودند و اکنون به ۴۲ نفر مثبت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر رسیده ایم.

معاون علوم پزشکی گیلان، تست های مثبت را بیشتر مربوط به مبتلایان سرپایی دانست؛ نه بستری در بیمارستان و اضافه کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند طی ۱۰ روز آینده شاهد افزایش افراد بستری خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد:بیش از ۶۰ درصد موارد ابتلاء به کرونا در کرمان مربوط به جنوب استان است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در روزهای اخیر بیش از ۶۰ درصد موارد ابتلاء به کرونا در کرمان مربوط به جنوب استان است و باز بخش زیادی از آمار جنوب مربوط به یک شهرسان است که باید سخت گیری زیادی در آنجا قائل شد.

دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" ظهر امروز شنبه ۱۷ خردادماه در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: سخت گیری پروتکل های بهداشتی قطعی است و باید رعایت شود و نظارت صورت بگیرد.

وی افزود: این اصل لاینفک همیشه برقرار است و تاکید بر سخت گیریِ رعایت پروتکل ها داریم و هرجا این ضوابط را رعایت نکرد، تعطیل شود.

رشیدی نژاد با اشاره به شرایط شهرهای جنوبی استان کرمان تصریح کرد: با لحاظ کردن شرایط خاص می شود برخی محدودیت ها را از جمله تعطیلی ها اجرا و و به صورت موضعی و منطقه ای می توان رفت و آمدها را کنترل کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در روزهای اخیر بیش از ۶۰ درصد موارد ابتلاء به کرونا در کرمان مربوط به جنوب استان است و باز بخش زیادی از آمار جنوب مربوط به یک شهرسان است که باید سخت گیری زیادی در آنجا قائل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس