جزئیات نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان/ نام نویسی دانش آموزان در مدارس شاهد برای سال تحصیلی آینده


 جزئیات نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان/ نام نویسی دانش آموزان در مدارس شاهد برای سال تحصیلی آینده
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، افزود: تعداد حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی نسبت به سال قبل حدود ۵۹ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین فاصله صندلی‌ها ۱.۸ تا ۲ متر از ۴ جهت است تا دانش آموزان با امنیت خاطر به سوالات پاسخ دهند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره شیوه برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر، گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم با شرکت ۶۶۰ هزار دانش آموز در ۶ هزار و ۷۸۰ حوزه امتحانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سیاست‌های ابلاغی وزارت بهداشت از امروز شروع شده است.

ساکی در ادامه با بیان اینکه برگزاری امتحانات نهایی تا ۱۷ تیر ماه ادامه دارد، افزود: امسال با توجه به شرایط موجود در کشور دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کردیم. یک گروه روز‌های زوج و گروه دیگر روز‌های فرد در محل برگزاری آزمون حضور پیدا کنند تا از ازدحام دانش آموزان در مبادی ورودی و خروجی سالن‌های امتحانات جلوگیری شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، افزود: تعداد حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی نسبت به سال قبل حدود ۵۹ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین فاصله صندلی‌ها ۱.۸ تا ۲ متر از ۴ جهت است تا دانش آموزان با امنیت خاطر به سوالات پاسخ دهند.

او اضافه کرد: پروتکل‌های بهداشتی از همان مبادی ورودی حوزه‌های امتحانی مد نظر قرار داده شده است و در ورود مراقبین سلامت از طریق تب سنجش سلامت دانش آموز را مورد سنجش قرار می دهند. همچنین اقلام بهداشتی در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود؛ البته دانش آموزان ملزم به همراه داشتن ماسک هستند، اما با این وجود برای ۱۰ درصد از دانش آموزان که ممکن است ماسک و دستکش به همراه نداشته باشند اقلام بهداشتی در نظر گرفته شده است.

ساکی در ادامه گفت: تمام سطوحی که دانش آموزان با آن ارتباط دارند مانند: میز، صندلی، دستگیره‌های در و حتی نرده‌ها ضد عفونی و گندزدایی شده اند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: پوستر‌های اطلاع رسانی درباره کرونا در قسمت‌های مختلف سالن‌ها و حتی سرویس‌های بهداشتی حوزه های امتحانی تعبیه شده است. تدابیری اتخاذ شده تا از ازدحام دانش آموزان در سالن ها، حیاط مدرسه و... جلوگیری شود. به دانش آموزان هشدار داده ایم که وسایلی مثل کیف و تلفن همراه که دست به دست می‌شود و وامکان انتقال ویروس از طریق آن‌ها وجود دارد، با خود به همراه نداشته باشند.

ساکی تاکید کرد: برگه حضور و غیاب مختص به هر دانش آموز است تا این برگه بین دانش آموزان دست به دست نشود. تمام موارد ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه های امتحانی در نظر گرفته شده و رعایت می‌شود.

دانش آموزان لوازم التحریر شخصی به همراه داشته باشند

او در ادامه تصریح کرد: از اولیای دانش آموزان نیز می‌خواهیم که به دانش آموزان توصیه کنند از آوردن کیف و تلفن همراه به حوزه‌های خوداری کرده و لوازم التحریر شخصی به همراه داشته باشند.

ساکی در ادامه در پاسخ به این سوال که امتحانات کدام مقاطع هماهنگ و حضوری است، اضافه کرد: فقط امتحانات پایان سال یایه دوازدهم، پیش دانشگاهی و سوم متوسطه (که از سال‌های قبل باقی مانده اند) حضوری و هماهنگ است. همچنین امتحانات پایه نهم هم به صورت حضوری، اما غیرهماهنگ و مدرسه‌ای برگزار می‌شود. امتحانات پایان سال ۱۰ پایه دیگر غیرحضوری است و نظر معلم تعیین کننده نمره نهایی خواهد بود.

جزئیات نام نویسی دانش آموزان در مدارس شاهد

رزاقی درباره جزئیات نام نویسی دانش آموزان در مدارس شاهد توضیحاتی را ارائه کرد.

 جزئیات نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان/ نام نویسی دانش آموزان در مدارس شاهد برای سال تحصیلی آینده

محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در نشست خبری با موضوع نام نویسی برای سال تحصیلی آینده، بیان کرد: اداره کل شاهد مستقیما زیرنظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارد و مستقل از سایر سازمان‌ها در راستای تحقق اهداف شاهد شکل گرفته است.

او ادامه داد: ساختار مدارس شاهد در قالب سه شورا پیگیری می‌شود. اعضای شورای طرح و برنامه رئیس بنیاد شهید، و وزرای علوم و بهداشت، ارشاد، مدیر حوزه علمیه قم و رئیس دانشگاه آزاد هستند. در ستاد برنامه ریزی مدارس شاهد معاونان وزارتخانه و دستگاه‌های مذکور حضور دارند، سومین شورا هم شورای مرکزی شاهد بوده که متشکل از معاونان وزیر آموزش و پرورش در شورای برنامه ریزی و مدیر کل شاهد آن دستگاه است.

رزاقی بیا ن کرد: تمام موارد از قبیل ثبت نام در شورای مرکزی شاهد انجام و نظارت بر اجرای آن هم کنترل می‌شود؛ در آخرین اساسنامه و با استفاده از آیین نامه استمرار سه ماموریت رسیدگی و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و پیگیری و رسیدگی به امور حقوقی همکاران فرهنگی ایثارگر هم در این شورا بررسی می‌شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران با اشاره به اینکه استانداردسازی مدارس شاهد را در وظایف عمومی خود در دستور کار داریم، بیان کرد: آنچه براساس این موارد در اداره کل شاهد داریم هدایت مدارس شاهد با سمت سبک منسجم است، اما محتوا متناسب با سطح فرهنگی و بومی باشد.

رزاقی ادامه داد: استانداردسازی را با استفاده از سبک منسجم از درون مدرسه پیگیری کردیم و کارگاه‌هایی را برای مدیران، معاونان و معلمان برگزار کردیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران اظهار کرد: مدارس شاهد همچون سایر مدارس تابع قوانین آموزش و پرورش است. سعی بر این داشتیم که سند تحول به عنوان سندی جدی مورد توجه باشد و آنچه اقتضای مدارس باشد به طور عملی در مدارس شاهد دیده شود.

فعالیت یک هزار و ۳۵۰ مدرسه شاهد در آموزش و پرورش

او افزود: امروز یک هزار و ۳۵۰ مدرسه شاهد در آموزش و پرورش ظرفیت قابل توجهی است و حتی طرح مجلس برای کاهش تنوع مدارس مشمول این مدارس نشد؛ چراکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد و می‌تواند الگویی برای سایر انواع مدارس باشد.

رزاقی با اشاره به اینکه تغییرات نام نویسی مدارس را با توجه به اعلام شورای مرکزی شاهد دنبال کردیم، بیان کرد: برای پایه اول، هفتم و دهم نام نویسی ورودی جدید داریم که برای پایه دهم از پنجم تا بیست و یکم تیر ماه، برای پایه هفتم از اول تا چهاردهم تیر و برای ورودی پایه اول از اول تا هفدهم خرداد زمان لازم است.

او ادامه داد: بعد از اتمام ثبت نام با توجه به شرایط دانش آموزان مدارک بررسی و تایید می‌شود. پس از تایید در سامانه سجا دانش آموزان برای نام نویسی قطعی می‌توانند اقدام کنند، اعلام نتایج اولیه و بررسی مدارک برای پایه اول از ۱۹ تا ۲۷ خرداد، برای پایه هفتم از ۱۶ تا ۲۷ تیر و برای پایه دهم ۲۴ تیر تا نیمه مرداد انجام می‌شود.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی