تقویت گردشگری کوهستان به تحقق عدالت اجتماعی در شهر کمک می‌کند


تقویت گردشگری کوهستان به تحقق عدالت اجتماعی در شهر کمک می‌کند

سید حمید موسوی گفت: توجه به کوهستان و تقویت مسیرهای گردشگری در منطقه یک در جهت جذب گردشگران و افزایش تعداد مراجعین به محیط های طبیعی به تحقق عدالت اجتماعی در شهر کمک می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید حمید موسوی،شهردار منطقه یک، در نشستی با رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه داشت گفت:توسعه گردشگری به ویژه فراهم نمودن شرایط لازم برای ورزش کوهنوردی و استفاده همه اقشار جامعه با توان مالی کم از ورزش های سالم، زمینه ساز برقراری عدالت اجتماعی می شود.

او افزود: با هدف تولید ثروت برای شهر و همچنین ارتقای سلامت جسم و روح مردم، باید در مسیر استفاده بهینه و بهره مندی از تکنولوژی در بهسازی کوهستان ها و محیط های طبیعی اقدام کنیم.

موسوی گفت: در مسیرهای کوهستانی و گردشگری منطقه عده ای برای تفرج می آیند و عده ای هم کوهنوردان حرفه ای هستند که ما تاکنون برابر تاکیدات شهردار تهران تلاش نمودیم مسیرهای مربوطه را ایمن سازی کنیم بر همین اساس راه اندازی دو پایگاه امداد و نجات ویک مرکز آتش نشانی در این مسیر، تجهیز و نصب مخازن مناسب زباله، نصب تابلوهای اطلاع رسانی و سرویس های بهداشتی مورد نیاز از اقدامات اجرایی در این مسیرها بوده است.

شهردار منطقه یک خاطر نشان کرد: امروزه در غرب آسیا مراکز گردشگری کوهستانی منطقه یک از قبیل توچال،دربند با امکاناتی چون هتل‌های بین المللی،تله کابین و تله سی یژ و... با توجه به فاصله اندک آنها از شهر، نمونه و کم نظیر هستند.

او در پایان تاکید کرد: که شهرداری منطقه یک علاوه بر همکاری هایی که با مجموعه های توچال و مرکز فرهنگی آموزشی باهنر انجام داده آماده همکاری با فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقای فضاهای گردشگری است.

رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیز در این نشست گفت: منطقه یک با داشتن یک قله ۴ هزارمتری در کنار خود از پتانسیل خوبی در بهره مندی شهروندان از ورزش کوهنوردی برخوردار است و در پایان هر هفته ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار کوهنورد به ارتفاعات شمال تهران می آیند که خوشبختانه با حمایت مدیریت شهری اقدامات مثبتی در این مسیرها شکل گرفته از جمله تشکیل ستاد اطلاع رسانی و پیگیری حوادث کوهستان وپاکسازی رود دره های شمال تهران از زباله ،از اقدامات اجرایی بوده است.

او در ادامه از همراهی شهرداری در ساخت و بهسازی ساختمان پناهگاه‌های کوهستانی از جمله شیر پلا و پلنگچال که بیش از یک قرن قدمت دارند، تقدیر و تشکر کرد.

در این نشست مشترک ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های کوهنوردی، محیط زیستی و امدادی ، نحوه ساماندهی ستاد پیشگیری از حوادث در کوه‌های شمال تهران مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست آقامیر شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک، اسماعیل زاده رئیس هیئت کوهنوردی استان تهران، ساریخانی رئیس کمیته پناهگاه‌های فدراسیون کوهنوردی و عسگری دبیر هیئت کوهنوردی شمیرانات حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر