پشت پرده دعوای وریا غفوری و رئیس هیئت مدیره استقلال +سند


پشت پرده دعوای وریا غفوری و رئیس هیئت مدیره استقلال +سند

بررسی اسناد و مدارک نشان می دهد باشگاه استقلال به خاطر پذیرش طلب 559 میلیون تومانی وریا غفوری به مشکل خورده است نوشته پشت پرده دعوای وریا غفوری و رئیس هیئت مدیره استقلال +سند اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

پشت پرده دعوای وریا غفوری و رئیس هیئت مدیره استقلال +سند

فتحی خطاب به خلیل زاده: هیچ پولی به وریا غفوری پرداخت نشود
نویسنده : پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰
پشت پرده دعوای وریا غفوری و رئیس هیئت مدیره استقلال +سند

بررسی اسناد و مدارک نشان می دهد باشگاه استقلال به خاطر پذیرش طلب ۵۵۹ میلیون تومانی وریا غفوری به مشکل خورده است

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

وقتی فصل ۹۷-۹۶ فوتبال ایران تمام شد وریا غفوری مدعی بود از استقلال طلب دارد. او یکی از چند بازیکنی بود که قبول کردند به جای مطالباتشان ماشین بی ام وِ اتاق هفت دریافت کنند. دریافت همین اتومبیل به جای مطالبات و بالا و پایین شدن رقم دلار و بد حسابی باشگاه در موعد پرداخت مطالبات باعث شد وریا غفوری خودش را مبلغی معادل ۵۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از باشگاه استقلال طلبکار بداند اما از آن جایی که او در تاریخ ۷ شهریور ۱۳۹۷ در نامه ای به باشگاه استقلال اعلام کرده بود تمامی طلب های خود از فصول قبل را دریافت کرده، مدیران جدید باشگاه که جانشین مدیریت قبلی شده بودند زیر بار پرداخت طلب وریا نمی رفتند.

هر چه کاپیتان استقلال با دلیل و شواهد اعلام می کرد بخشی از طلبش را از استقلال نگرفته، مدیران وقت با کنار هم گذاشتن رسید چک هایی که شرکت مبنا توسعه نوین بابت قرارداد وریا غفوری به آنها داده بود و رسید چک هایی که از خود وریا داشتند، زیر بار پرداخت طلب او نمی رفتند (تصاویر چک ها و رسید چک ها با مبالغ آن پیوست شده است)

پشت پرده دعوای وریا غفوری و رئیس هیئت مدیره استقلال +سند


گویا آنها مدعی بودند طبق رسیدها باشگاه چک های یک میلیارد تومانی، ۵۰۰ میلیون تومانی و ۱۳۰ میلیون تومانی (به تاریخ ۳ مرداد ۹۷) و ۷۰۹ میلیون تومانی (به تاریخ ۱۵ تیر ۹۷) به وریا غفوری تحویل داده و پول فصل ۹۷-۹۶ او و مطالبات قبلی اش را تسویه کرده است. به نظر می رسد این همان چک هایی است که وریا با هماهنگی باشگاه به یکی از اسپانسرها برگرداند و در ازایش اتومبیل تحویل گرفت. فتحی با مبنا قرار دادن همین رسیدها زیر بار پذیرش طلب وریا غفوری نمی رفت اما درست همان روزی که فتحی از مدیر عاملی استقلال کنار گذاشته شد، اسماعیل خلیل زاده بدون توجه به آن چه میان کاپیتان استقلال و مدیرعامل سابق باشگاه گذشته بود پذیرفت وریا از استقلال طلبکار است و به گفته خودش برای آن که غفوری راضی شود استقلال را در دو بازی پلی آف آسیایی همراهی کند، از اسپانسر چک ۵۵۹ میلیون تومانی برای غفوری دریافت و حتی پرداخت آن را از طرف باشگاه ضمانت کرد. حالا چند روزی از موعد این چک دردسر ساز گذشته و اسماعیل خلیل زاده که دیگر سرپرست موقت باشگاه نیست حاضر به پرداخت این مبلغ نمی شود. اسپانسر هم طبق ضمانتی که خلیل زاده داده بود هیچ الزامی به پاس کردن چک ندارد. باشگاه نیز طبق ایرادی که سازمان بازرسی گرفته حق ندارد طلب وریا را بپردازد.

این گره را خلیل زاده در کلاف روابط وریا و استقلال ایجاد کرد. به گفته یکی از نزدیکان باشگاه، امیرحسین فتحی به خلیل زاده گفته بود طبق اسناد موجود در باشگاه، غفوری هیچ طلبی بابت سال های قبل ندارد اما خلیل زاده به این گمان که فتحی بابت آن جمله معروف وریا “مدیرعامل استقلال تعطیل است” از غفوری کینه به دل دارد حرف او را نپذیرفت و برای استقلال تعهد ۵۵۹ میلیون تومانی ایجاد کرد. شاید این تعهد ریشه در شرایط آن زمان استقلال داشته باشد؛ استراماچونی رفته بود و خلیل زاده برای جمع کردن تیم به حمایت وریا نیاز داشت. یارکشی احتمالی سرپرست وقت باشگاه استقلال حالا در مجموعه آبی دردسر ساز شده است. در بند ۱۲/۹ نامه سازمان بازرسی به باشگاه استقلال آمده است؛ با عنایت به این که وریا غفوری طی نامه شماره ۹۷/۱۴۷۷/۵ مورخ ۹۷/۶/۷ تمامی طلب های خود را از فصول قبل ۹۸-۹۷ را از باشگاه دریافت کرده علت ایجاد تعهد و پذیرش طلب ۵۵۰ میلیون تومانی از فصل ۹۷-۹۶ را در ماده ۱۱ قرارداد شماره ۹۸/۷۴۷ مورخ ۹۸/۴/۲ و سایر موارد از جمله دادن اتومبیل در ازای طلب و پرداخت پاداش به عنوان درصدی از کل مبلغ قرارداد را توضیح بدهید. (تصویر این متن پیوست شده است)

پشت پرده دعوای وریا غفوری و رئیس هیئت مدیره استقلال +سند


حالا این وسط وریا غفوری مانده با یک چک برگشت خورده و مدیرعامل فعلی استقلال مانده با تعهدی که اسماعیل خلیل زاده ایجاد کرده است. وریا غفوری که به شدت از خلیل زاده شاکی است و احساس می کند او در ماجرای استراماچونی با یک برگ چک سرکارش گذاشته بود تا فقط آن مقطع بحرانی را با کمک کاپیتان استقلال پشت سر بگذارد علیه خلیل زاده افشاگری کرده است. برخی بازیکنان استقلال مدعی هستند در ماجرای استراماچونی، بعضی ها قصد استفاده ابزاری از محبوبیت وریا غفوری را داشتند و می خواستند کاپیتان استقلال به آنها کمک کند هواداران هر چه زودتر با رفتن استراماچونی و شروع فعالیت فرهاد مجیدی کنار بیایند. طرفداری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا