کاروانسرای صفرخان همدان


کاروانسرای صفرخان همدان مربوط به دوره قاجار است و در همدان، بازارفلسطین، شمالشرق کاروانسرای نو واقع شده و این اثر در تاریخ 11 مرداد 1377 با شمارهٔ ثبت 2088 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.کاروانسراهای درون شهری، محل مبادلات کالاهای تجاری و نیز مکانی امن برای اقامت مسافران و تجار بوده […]

کاروانسرای صفرخان همدان مربوط به دوره قاجار است و در همدان، بازارفلسطین، شمالشرق کاروانسرای نو واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۰۸۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.کاروانسراهای درون شهری، محل مبادلات کالاهای تجاری و نیز مکانی امن برای اقامت مسافران و تجار بوده است. این کاروانسراها، عمدتا در جنب بازار و مرتبط با بازارها بوده اند.

کاروانسرای صفرخان همدان

کاروانسرای صفرخان همدان

در میان بازارهای ایران، بازار همدان به لحاظ موقعیت شهر همدان، اهمیتی قابل توجه داشته است. این بازار محل دادوستد کالاهایی بوده که از شرق به غرب و از شمال به جنوب حمل می شده و همچون چهارراهی رفت وآمدهای تجاری کشور و حتی در سطح بین المللی (جاده ی ابرایشم) را شامل می شده است.
کاروانسرای صفرخان همدان واقع در ضلع شمال شرق مسجد پیغمبر ودر راسته کلیمیان واقع شده .مساحت آن حدود ۴۰۰۰متر مربع ودارای ۱۶۵حجره میباشد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا