پولتاژ 1118 ریالی سود در چشمان «بمپنا»


پولتاژ 1118 ریالی سود در چشمان «بمپنا»

در حالی که پس از چندین سال شرکت های تولیدکننده برق نیز مجوز افزایش نرخ را گرفتند اما؛ «بمپنا» اذعان داشته شرایط به گونه‌ای است که نرخ های فروش کمتر از سقف ابلاغی خواهد بود.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «تولید برق عسلویه مپنا» نیز گزارش حسابرسی شده صورت های مالی سال 98 را منتشر کرد و مهیای برگزاری مجمع سالانه شد.

بر اساس این گزارش، سال 98 سود خالص با رشد 33 درصدی و قرار گرفتن در رقم 1118 ریال به ازای هر سهم به پایان رسید.

درآمدهای شرکت در این مدت رشد چندانی نداشته و با افزایش 7 درصدی به رقم 2 هزار و 43 میلیارد ریال رسید. البته به تازگی و پس از چند سال، شرکت های تولید برق مجوز افزایش نرخ را دریافت کرده اند و با این اوصاف در سال جاری شاهد رشد قابل قبول درآمدها خواهیم بود.

«بمپنا» از نظر میزان فروش نتوانست به رکورد سال 97 برسد اما؛ اندک رشد نرخ ها جبران کرد.

این شرکت پیش بینی کرده در سال 99 با بهبود فضای فروش، به درآمد 2 هزار و 280 میلیارد ریالی دست یابد.

لازم به ذکر است که نرخ های فروش در بازار رقابتی برق از آذر ماه سال 95 به ازای هر کیلووات ساعت آمادگی 185 ریال و سقف نرخ فروش هر کیلووات ساعت انرژی 416 ریال تعیین شده بود اما؛ در اردیبهشت ماه سال 99 نرخ فروش هر کیلووات ساعت آمادگی کمافی السابق 185 ریال باقیمانده و سقف نرخ فروش هر کیلووات ساعت انرژی به 600 ریال افزایش یافته است.

باید توجه داشت که نرخ جدید از تاریخ ۲۵/۰۲/۹۹ در بازار برق ایران اجرایی می شود اما؛ با توجه به این که مبلغ فروش انرژی در بازار رقابتی برق متاثر از عواملی مانند عرضه، تقاضا، نرخ های رقابتی ارائه شده توسط تمامی شرکت کنندگان در بازار برق و شرایط خاص عرضه و فروش برق در بازار است و نیز از آنجا که نرخ های فروش انرژی در هر ساعت متغیر است، افزایش مبلغ فروش انرژی در بازار رقابتی برق کمتر از میزان تعیین شده (600 ریال) خواهد بود.

طرح سیکل ترکیبی نیروگاه با هزینه 18 هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که انتظار می رود تا اواسط سال 1401 به طور کامل به بهره برداری برسد.

اجرای این طرح با اخذ وام بانکی همراه شده و تا پایان سال 98 بیش از 3 هزار و 177 میلیارد ریال مانده تسهیلات مالی «بمپنا» است که در سال 98 هزینه مالی 416 میلیارد ریالی را به شرکت تحمیل کرد.

روند سودسازی «بمپنا» در سال های اخیر به جز سال 96، در محدوده ای مشخص حرکت کرده در سال 98 اندکی صعود کرد و به رقم 813 میلیارد ریال رسید که شرکت تصمیم دارد 10 درصد این مبلغ را به عنوان سود نقدی درنظر بگیرد.

پولتاژ 1118 ریالی سود در چشمان «بمپنا»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط