مراسم بزرگداشت آیت‌الله بروجردی برگزار می‌شود


مراسم بزرگداشت آیت‌الله بروجردی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت پنجاه و هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی به صورت مجازی و با سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان برگزار خواهد شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، مراسم بزرگداشت پنجاه و هشتمین سال ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی، مرجع بزرگ شیعه که نقش بزرگی در تقریب مذاهب اسلامی داشت، ۱۵ خردادماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این مراسم ۱۵ خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء به صورت مجازی از طریق اینستاگرام و آپارات برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان سخنران این مراسم خواهد بود.

یادآور می‌‏شود، آیت‌الله بروجردی از سادات طباطبایی بروجردی و با سی واسطه به دومین پیشوای شیعیان حضرت حسن بن علی(ع) می‌رسد.

جد ششم آن مرحوم، فقیه عالی قدر سید محمد بروجردی است که از بزرگان و دانشمندان قرن یازدهم هجری به‌شمار می‌رود. نیاکان و بستگان پدری و مادری آیت‌الله بروجردی اغلب از دانشمندان و فقهای شیعه و بعضی از آن‌ها مراجع بزرگ عصر خود بوده‌اند و در حقیقت ایشان زعامت و مرجعیت را به ارث برده بود.

آیت‌الله بروجردی در ماه صفر سال ۱۲۹۲ ه. ق (۱۲۵۰ش) در شهر بروجرد دیده به جهان گشود و در دهم فروردین ۱۳۴۰ (شوال ۱۳۸۰ قمری) در سن ۸۶ سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت و در حرم فاطمه معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی