بسیج به جای تاکید بر فضاهای ظاهری و مناسکی باید به روح خودباوری، تعهد و پیشرفت تاکید کند


 بسیج به جای تاکید بر فضاهای ظاهری و مناسکی باید به روح خودباوری، تعهد و پیشرفت تاکید کند

سعیدی‌نژاد در جمع فرماندهان خواهر بسیج وزارت خانه‌ها و ادارات با اشاره به قوت فکری و بالقوه ایرانیان گفت: بسیج به جای تاکید بر فضاهای ظاهری و مناسکی باید به روح خودباوری، تعهد و پیشرفت تاکید کند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «عاطفه سعیدی نژاد» در جمع فرماندهان خواهر بسیج وزارت خانه‌ها و ادارات با اشاره به وضعیت کنونی کشور اظهار کرد: وضعیت امروز ایران در قالب تمثیل این جمله خلاصه می‌شود؛ «جوان توانمند، باهوش ولی منفعل» ما تا رسیدن به قله‌های پیشرفت بیشتر از چند گام فاصله نداریم؛ و طی کردن این چند گام منوط به تغییر چند گزاره در اذهان ماست که البته تغییر آن رشادت زیادی می‌طلبد. ما اتیوپی، کشمیر، آذربایجان و حتی ترکیه نیستیم. معدل مردم ما بسیار باحیاءتر، انسان‌دوست‌تر، متواضع‌تر، منصف‌تر، حق‌پذیرتر و ... نسبت به معدل جامعه جهانی است.
مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تاکید بر ظرفیت‌های بالقوه جامعه ایرانی گفت: در اغلب مولفه‌های مورد نیاز برای درانداختن تمدنی متفاوت و مبتنی بر نیکی‌ها، ما از پیشروترین جوامع دنیا هستیم و هنوز متوجه این دارایی عظیم که مهمترین عنصر ایجاد تمدنی جدید است نشده‌ایم. ما در عین اینکه به جهت بالقوه بسیار جلوتر هستیم اما متاسفانه به صورت بالفعل درنیامده‌ایم. با نگاهی به فاصله داشته‌های بالقوه و نداشته‌های بالفعل خیلی سریع متوجه می‌شویم که ما در استفاده نکردن از داشته‌های خود در دنیا اولیم. شاکله فکری و شخصیتی مردم ما بسیار مستعد یک جهش بزرگ است. ما فرق داریم و چندین بار در عصر حاضر این تفاوتمان را نشان داده‌ایم. اما هنوز متوجه عظمت خود نشده‌ایم.
وی خطاب به فرماندهان خواهر بسیج وزارت خانه‌ها و ادارات گفت: اگر بخواهیم اصل سخن تبلیغی خودمان را با شما به میان بگذاریم یک کلمه بیشتر نیست و آن اینکه داشته‌های عزیز و ارزشمند فکری و فرهنگی خود را برای پیشرفت کشور به کار بگیرید.
سعیدی نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت بسیج در مسیر پیشرفت اذعان داشت: مخاطب دعوت پیشرفت همه ایرانیان هستند، اما برخی اقشار در این میان پیشروترند و به طور قطع بسیج یکی از آن‌هاست. تنها نیازی که وجود دارد این است که این دعوت به زبان مخاطب ترجمه شود. یعنی بسیج ادارات بدانند که اگر بخواهند در امر پیشرفت سهیم باشند باید رویکرد مشخصی داشته باشند. پیشرفت هم در دو جلوه ترجمه و تطبیق ساده‌ای با فضای شما دارد؛ یعنی محیط کاری را کارآمد و ارتباطات اجتماعی خود خصوصاً ارتباطات خانوادگی و خاندانی خود را منسجم کنید.
این فعال حوزه بانوان با تاکید بر وظیفه کنونی فعالان جامعه و اهمیت در فضای بسیج گفت: بسیجی باید برای بهبود گام به گام محیط پیرامون خود برخیزد و قیام کرده؛ دیگران را به این کار تشویق و پیشرفت را اقامه کند که البته اقامه پیشرفت سخت‌تر و همان تغییر چند گزاره در اذهان افراد پیرامون است.
مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این مطلب که بسیج باید پیشرو باشد ادامه داد: مصداق این جمله در عمل یعنی اینکه از ایده‌ها، راهکارها و تجربه‌های خلاقانه در عرصه خود مطلع باشد و صاحبان این عرصه‌ها را بشناسد، آن‌ها را در محیط پیرامون خود تبلیغ کرده و مورد حمایت قرار دهد. همچنین فضای کاری خود را یک گام به جلو حرکت دهد.
وی افزود: بسیج باید پیشرو باشد یعنی اینکه به مأموریت سازمان خود بیاندیشد و راهکارهای بهبود و تحول آن و میان‌برهای رسیدن به تعالی را شناسایی کند. با خوشفکران سازمان به همفکری بنشیند و درد و دغدغه بهبود را در سازمان فراگیر کند و این درد را که «ما می‌توانیم بسیار بهتر از این باشیم» به دردی جمعی تبدیل کند.
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به نقش مهم بسیج در تمدن سازی یادآور شد: بسیج به جای تاکید بر فضاهای ظاهری و مناسکی باید به روح خودباوری، تعهد و پیشرفت تاکید کند. اینگونه است که مسیر برای خودسازی، جامعه پردازی و در نهایت تمدنسازی باز می‌شود. تمدنی که رهبران نرم‌افزاری و فکری آن زنان هستند و خواهند بود.
پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟