لکه نفتی در آب‌های قطب شمال


لکه نفتی در آب‌های قطب شمال

خبرگزاری آریا- حدود 20 هزار تن سوخت به طور تصادفی وارد آب‌های شمال روسیه شد .

لکه نفتی در آب‌های قطب شمال
خبرگزاری آریا- حدود 20 هزار تن سوخت به طور تصادفی وارد آب‌های شمال روسیه شد .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، حدود 20 هزار تن سوخت به طور تصادفی وارد آب‌های شمال روسیه شد و مقامات این کشور را وادار کرد وضعیت فوق العاده اعلام کنند که این موضوع نگرانی فعالان محیط زیست و ساکنان منطقه را برانگیخت.
صندوق جهانی طبیعت با انتشار بیانیه‌ای از اینکه ممکن است این آلودگی توسط سد‌های شناوری که مقامات به کار گرفته اند‏، پیش از رسیدن به دریاچه بزرگ در شمال شهر نوریلسک روسیه جمع آوری شود.
تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از سوی صندوق جهانی طبیعت منطقه گسترده‌ای را به رنگ قرمز نشان می‌دهند که بر اثر سوختی است که وارد روخانه محلی آمبارنایا شده است.
شماری از مردم منطقه ویدئو‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که بخش‌هایی از جریان آلودگی را نشان می‌دهد. این آلودگی ناشی از نشست یک مخزن سوخت تاسیسات گرمایی در چند کیلومتری غرب نوریلسک است که روز جمعه گزارش شده بود. نورنیکل غول معدنی روس و مالک شرکت پیمانکار این تاسیسات گرمایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد منبع دیزل آسیب دید و به دلیل آسیب دیدن ناگهانی ستون‌ها که به مدت 30 سال بدون هیچ مشکلی کار کرد نشست اتفاق افتاد.
شهر صنعتی نوریلسک که به طور کامل بر روی خاک منجمد ساخته شده است با آب شدن یخ‌ها در پی تغییرات آب و هوایی تهدید می‌شود.
البته مسئولان و کارشناسان محیط زیست هنوز دلیل دقیق این حادثه را اعلام نکرده اند و به ارتباط آن با تغییرات آب و هوایی هم اشاره‌ای نکردند. دادستانی منطقه کراسنوارسک از اعلام وضعیت فوق العاده طبیعی در سطح محلی خبر داد. تحقیقاتی هم برای بررسی آلودگی خاک آغاز شد.
بنابر اعلام کمیته تحقیق روسیه، آلودگی شامل 20 هزار تن سوخت نشت کرده در حدود 350 متر مربع است.
سرگئی لیپین مدیر شرکت بهره بردار از تاسیسات برق منطقه اعلام کرد 500 متر مکعب تولیدات نفتی توسط حدود 90 کارگر جمع آوری شد.
صندوق جهانی طبیعت نظارت بر کیفیت آب مناطق پایین دست را خواستار شد تا به این ترتیب از وجود مواد سمی در ذخایر طبیعی جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد