پروژه پرورش ماهی در قفس کنارک امسال به بهره‌برداری می‌رسد


پروژه پرورش ماهی در قفس کنارک امسال به بهره‌برداری می‌رسد

چابهار- ایرنا- مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: شرکت کشت و صنعت مکران برنامه‌ریزی لازم برای اجرایی شدن پروژه پرورش ماهی در قفس و خرید تجهیزات مربوطه از کشور اسپانیا اقدامات لازم را انجام داده و امید است تا پایان سالجاری فاز نخست آن با ظرفیت یکهزار تن در سال به بهره‌برداری برسد.

محمد شهلی بر روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نشست‌های متعددی برای بررسی پروژه‌های کشاورزی و شیلاتی شرکت کشت و صنعت مکران در منطقه گوردیم کنارک با مسوولان مختلف برگزار شده است.

وی افزود: استاندار سیستان و بلوچستان در بازدیدهای مختلف از زحمات مدیران و سرمایه گذاران شرکت کشت و صنعت مکران قدردانی کرده و پیگیر مسائل و مشکلات آنان است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستان‌های چابهار و کنارک برای تسریع در اجرایی شدن پروژه‌های قابل اجرا بویژه طرح‌هایی که با همکاری و مشارکت شرکت کشت و صنعت مکران در حال اجراست با تمام توان همکاری می‌کنند.

وی با قدردانی از مسوولان و سرمایه گذاران بخش شیلاتی حاضر در منطقه جهت راه‌اندازی مجتمع پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس در قالب شرکت کشت و صنعت مکران، خاطرنشان کرد: برنامه‌های این شرکت برای اشتغالزایی و در راستای شعار سال «جهش تولید» احداث جاده دسترسی ساحلی روستای پزم به منطقه گوردیم به طول ۲۶ کیلومتر، اختصاص ۷۵۰ هکتار زمین از اراضی در اختیار شرکت جهت احداث مجتمع پرورش میگو و نصب تجهیزات پرورش ماهی در قفس است.

شهلی بر گفت: چابهار و کنارک به سبب آب و هوا و خاک حاصلخیز برای کشت‌های گلخانه‌ای بسیار مناسب است و می‌تواند در مدت کوتاهی سوددهی لازم را برای سرمایه‌گذار به ارمغان آورد و برای مردم منطقه نیز مؤثر باشد.

وی ادامه داد: مجتمع کشت و صنعت مکران به اشتغال و تولید کمک می‌کند و نقش مؤثری در محرومیت زدایی و توسعه سواحل مکران دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!