استاندار قم: توسعه اقتصادی در بستر حفاظت از منابع زیستی دنبال شود


استاندار قم: توسعه اقتصادی در بستر حفاظت از منابع زیستی دنبال شود

قم-ایرنا- استاندار قم در پیامی به مناسبت هفته محیط‌زیست، گفت: رشد و توسعه اقتصادی باید در بستر حفاظت از منابع زیستی و رعایت بایدها و نبایدهای زیست‌محیطی باشد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل محیط‌زیست قم، بهرام سرمست در پیام خود آورده است: بدون در نظر گرفتن مولفه ها و ملاحظات زیست‌محیطی، تمامی اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها در راستای رونق تولید کارآمدی لازم را هرگز نخواهد داشت.

وی اضافه کرده است:‌ «جهش تولید، حفظ محیط‌زیست، برای توسعه پایدار ایران» که به‌عنوان شعار محوری هفته محیط‌زیست برگزیده‌شده است، بیانگر همین نکته مهم است.

استاندار قم افزوده است: بدون تردید مساله محیط‌زیست و چالش‌های جدی درزمینهٔ اتلاف منابع و انرژی، آلودگی‌ها، خشکسالی و گردوغبار، پسماندها، تخریب جنگل‌ها و نابودی جانوران در سطح بین‌الملل، از مهمترین مسائلی هستند که امروز باید به‌عنوان یک اولویت حساس و حیاتی در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور و اصلاح سبک زندگی شهروندان به آن توجه داشته باشیم.

وی اظهار داشته است: حفاظت از طبیعت و محیط‌زیست و احترام به عناصر حیات، همواره در آموزه‌های دینی و اخلاقی به‌عنوان یک تکلیف الهی مطرح‌شده و اصل پنجاهم قانون اساسی نیز، حفاظت از محیط‌زیست را یک وظیفه عمومی تلقی کرده است.

سرمست یادآور شد: قانون اساسی هرگونه فعالیت اقتصادی و غیر آن‌که با آلودگی محیط‌زیست یا تخریب غیرقابل‌جبران ملازمه پیدا می‌کند را ممنوع اعلام کرده است.

نیازمند تغییر نگاه به محیط زیست هستیم

وی تاکید کرده است: امروز در کشور به‌شدت نیازمند اصلاح و تغییر نگاه به مساله محیط‌زیست و تغییر در رفتار فردی و اجتماعی و توسعه و ترویج قواعد اخلاقی و نهادینه کردن فرهنگ زیست‌محیطی در جامعه هستیم.

استاندار قم افزوده است: در شرایط کنونی باید برای حفاظت از طبیعت و محیط‌زیست که امانت فرزندان ماست، جهاد گونه وارد کارزار شویم.

وی در پایان این پیام عنوان کرده است:‌ اینجانب بر خود لازم می‌دانم تا در هفته ملی محیط‌زیست، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای محیط بان از تمامی تلاش‌ها و مجاهدت های فعالان، کارشناسان، تشکل های مردم نهاد و دست اندرکاران حوزه محیط‌زیست استان قم و ایران اسلامی سپاس و قدردانی داشته و بر ضرورت تداوم سیاست ها و فعالیت های زیست‌محیطی دولت تدبیر و امید تاکید کنم.

۱۷ تا ۲۳ خردادماه به نام هفته محیط زیست در کشور نامگذاری شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان