منتظران واقعی ظهور خود را با ویژگی‌های امام زمان(عج) سنخیت می‌دهند


 منتظران واقعی ظهور خود را با ویژگی‌های امام زمان(عج) سنخیت می‌دهند

امام جمعه موقت تهران گفت: منتظران واقعی ظهور خود را با ویژگی‌های امام زمان(عج) سنخیت می‌دهند. امام خمینی(ره) مصداق بارز زمینه‌سازان ظهور هستند که با انقلاب، اسلام را از انزوا و فردی بودن خارج و بخش اجتماعی و سیاسی آن را زنده کردند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سیداحمد خاتمی» امروز در مراسم دعای ندبه که در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: بیداری اسلامی تنها یک بخش از اثرگذاری انقلاب اسلامی بر دنیا است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اعتراضات اخیر مردم آمریکا بر علیه نژادپرستی، عنوان کرد: امروز این اعترضات مقابل مستکبران و زورگویان عالم در واقع حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه منتظران ظهور امام زمان(عج) باید با معرفت نسبت به حضرت خود را با ویژگی‌های ایشان سنخیت دهند، اظهار کرد: امروز بسیاری از مومنان حقیقی خود را با ویژگی‌های امام زمان(عج) تطبیق دادند.

وی با بیان اینکه منتظران حقیقی ظهور همواره با نائب امام زمان(عج) همراه هستند و ایشان را حمایت می‌کنند، ابراز کرد: امروز رهبر معظم انقلاب نائب عام امام زمان(عج) هستند بنابراین در هنگامه غیبت امام عصر(عج) برهمه مومنان واجب است که از ایشان اطاعت و حمایت داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مردم ایران در طول ۴۰ سال پس از انقلاب از امتحانات الهی سربلند بیرون آمدند، گفت: در طول این چهل سال مردم کشورمان نشان دادند که همچون اهل‌ کوفه نیستند که مولای خود را تنها بگذارند، مصداق بارز این اطاعت و فرمانبرداری مردم در فرمان رهبر معظم انقلاب به شکل رزمایش همدلی ماه مبارک رمضان مشاهده شد.

امام جمعه موقت تهران درباره ویژگی‌های دیگر منتظران ظهور، گفت: منتظران واقعی ظهور برای زمینه‌سازی ظهور و هدفی که دارند بدون شک و تردید مقاوم و استوار عمل می‌کنند، امام خمینی(ره) مصداق بارز از زمینه‌سازان ظهور هستند که با انقلاب اسلام را از انزوا و فردی بودن خارج کرده و بخش اجتماعی و سیاسی آن را زنده کردند.

وی با استناد به روایاتی از ائمه معصومین(ع)‌ مبنی بر اینکه مومن همچون کوه استوار است، عنوان کرد:‌ امام راحل و یاران او از پاره‌های آهن محکم‌تر بودند؛ امروز هم مردم ایران در برابر تهدیدهای دشمنان همانند کوه استوار و مقاوم ایستادند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به تهدیدهای آمریکا مبنی بر زدن نفکش‌های ایرانی در صورت حرکت به سوی ونزوئلا، اظهار کرد: نفکش‌های ایرانی به ونزوئلا رسیدند و آمریکا هیچ غلطی نکرد و نمی‌توانست غلطی بکند، هنگام شهادت سردار سلیمانی هم هشدار داده بود که اگر پایگاه های نظامی آمریکا را بزنیم چندین نقطه ایران را می‌زند ما عین الاسد را با موشک زدیم اما باز هم آمریکا برای هزارمین بار نتوانست غلطی انجام دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روح منتظران واقعی ظهور با فرهنگ جهاد و شهادت عجین است، گفت: امروز دشمن با ما از طریق جنگ نرم و جنگ روانی وارد مبارزه شده است بر همین اساس مومنان و منتظران واقعی نباید از جهاد فرهنگی غافل باشند، شعار «مرگ بر آمریکا» مقابله با جنگ نرم دشمن است، امام راحل با این شعار و این سخن که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد» شاخ آمریکا را شکستند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی