یک نسخه دیگر از خودروی اسپرت تویوتا یاریس GR معرفی شد (+ تصاویر)


یک نسخه دیگر از خودروی اسپرت تویوتا یاریس GR معرفی شد (+ تصاویر)
نسخه‌ی ضعیف‌تر تویوتا یاریس GR با قدرت ۱۱۸ اسب‌بخار معرفی شد.

ماشین اسپرت تویوتا یاریس GR در بازار ژاپن، در دو مدل با پیشرانه ی ۲۶۸ اسب بخاری و همینطور نمونه ی ضعیف تر RS با قدرت ۱۱۸ اسب بخار و سامانه ی تک دیفرانسیل عرضه می شود.

تویوتا یاریس، خودرویی کمپکت است که از سال ۱۹۹۹ تولید می شود و تا به حال در مدل های هاچ بک، سدان و کراس اور عرضه شده است. مدتی پیش، تویوتا با معرفی مدل اسپرت یاریس GR، همگی را شگفت زده کرد. این اتومبیل تمام چرخ متحرک با پیشرانه ی ۱/۶ لیتری سه سیلندر توربو و ۲۵۷ اسب بخار قدرت، قادر است درمدت ۵/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و قیمتش از ۳۶ هزار دلار شروع می شود.

تویوتا یاریس GR در بازار ژاپن، در سه مدل RC، RZ و RS عرضه می شود که دو مدل اول از همان پیشرانه ی ذکر شده با ۲۶۸ اسب بخار قدرت استفاده می کنند. مدل RS یاریس GR که صرفا برای ژاپن عرضه می شود، برخلاف دو مدل قبلی، از پیشرانه ی ۱/۵ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر بهره می برد؛ این پیشرانه در مدل معمولی یاریس نیز به کار رفته است.

یک نسخه دیگر از خودروی اسپرت تویوتا یاریس GR معرفی شد (+ تصاویر)

برخلاف سایر مدل های یاریس GR، در مدل RS از جعبه دنده ی ۶ سرعته ی دستی و سامانه ی تمام چرخ متحرک خبری نیست و انتقال قدرت به وسیله ی یک جعبه دنده ی CVT نسل جدید به چرخ های جلو صورت می گیرد؛ بااین وجود، تویوتا عملکرد خوبی را برای این محصول ادعا کرده است. جعبه دنده ی CVT بکاررفته، قابلیت تعریف ده دنده مجزا را دارد و از یک دنده ی آغاز برای پاسخ سریعتر هنگام شتاب گیری بهره می برد. همینطور، با تعبیه ی پدال شیفتر در این خودرو، امکان لذت بردن از تعویض دستی دنده ها فراهم شده است. افزون بر این، سامانه ی تعلیق، ترمز ها و کیت بدنه یاریس GR نیز روی مدل RS حضور دارد و یک مزیتش نسبت به مدل های قدرتمند تر، وزن ۱،۱۳۰ کیلوگرمی آن است که ۱۵۰ کیلوگرم سبک تر است.

یک نسخه دیگر از خودروی اسپرت تویوتا یاریس GR معرفی شد (+ تصاویر)

دو مدل دیگر تویوتا یاریس GR در ژاپن، RZ و RC هستند که از پیشرانه و سامانه ی انتقال قدرت مشترک استفاده می کنند. مدل RZ شبیه نمونه های ارائه شده در بازار جهانی است؛ ولی مدل RC نسخه ی مسابقه ای یاریس GR است که درآن تجهیزاتی من جمله سامانه ی سرگرمی و اطلاعات، برای کاهش وزن خودرو حذف شده اند؛ درنتیجه سی کیلوگرم از مدل RZ سبک تر است. این محصول نیز تنها برای بازار ژاپن عرضه می شود.

سفارش تویوتا یاریس GR در ژاپن آغاز شده است و تا پایان ماه ژوئن، تنها مدل جهانی RZ و در نسخه های معمولی و پرفورمنس ارائه می شود. خودروهای پیش فروش شده از ویژگی هایی مثل اجزای آیرودینامیک با رنگ مشکی مات، سقف با طرح فیبرکربن، صندلی های اسپرت و امضای رییس شرکت تویوتا روی شیشه ی جلو بهره می برند. بر اساس اعلام تویوتا، تا به حال ۶ هزار دستگاه یاریس GR در اروپا و ژاپن، پیش فروش شده اند.

یک نسخه دیگر از خودروی اسپرت تویوتا یاریس GR معرفی شد (+ تصاویر)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...