خاش سرآمد تولید زردآلو در سیستان و بلوچستان


خاش سرآمد تولید زردآلو در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: زردآلو با 550 هکتار سطح زیر کشت که 500 هکتار آن بارور و 50 هکتار غیربارور است بیشترین سطح باغات سیاه ریشه این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

شیرزاد کمالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۱۵ هزار هکتار باغات میوه شهرستان خاش باغات درختان سیاه ریشه از قبیل زردآلو، آلو، هلو، بادام، گردو و سیب ۶۵۰ هکتار را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه برداشت زردآلو از اوایل خرداد آغاز و در مناطق سردسیر حاشیه تفتان تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت، گفت: زردآلو رقم زودرس روستاهای شهرستان خاش از تمامی مناطق زردآلو خیز کشور زودتر به بازار عرضه می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی خاش تصریح کرد: از ۵۰۰ هکتار باغات بارور زرد آلوی این شهرستان بیش‌از ۲هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت و به بازار مصرف خاش و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان عرضه شده است.

وی اظهار داشت: متوسط عملکرد زردآلو در این شهرستان امسال به دلیل سرمازدگی و تگرگ در هر هکتار به پنج تن کاهش یافته است.

مدیرجهاد کشاورزی خاش ادامه داد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب نهال انواع گونه‌های هسته دار از قبیل زرد آلو، هلو، آلو، بادام و گیلاس در شهرستان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: گرده افشانی زردآلو به دلیل چسبندگی گرده‌ها توسط باد با مشکل روبرو می‌شود به همین دلیل کشاورزان حتما در باغات خود به پرورش زنبور عسل بپردازند تا علاوه بر کسب درآمد و تولید عسل، نقیصه گرده افشانی را نیز جبران کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403