قهرمان جودو نابینایان: طلای جهانی من‌را به خودباوری رساند


قهرمان جودو نابینایان: طلای جهانی من‌را به خودباوری رساند

تهران- ایرنا- ملی‌پوش جودو نابینایان ایران گفت: کسب مدال در تورنمنت‌های بزرگ ورزشکار را به خودباوری می‌رساند و اوج این کار برای من مسابقات جهانی 2018 پرتغال بود.

«محمدرضا خیرالله زاده» که مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در کارنامه دارد روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر اردوهای آماده‌سازی، اظهار داشت: بعد از آنکه به دستور ستاد ملی پیشگیری از کرونا تمرینات تمام رشته‌های ورزشی تعطیل شد به دستور مربیان تمرینات را به‌ طور انفرادی و در منزل انجام دادم. در این مدت تمام برنامه‌ها زیر نظر مربی بود و کمیته ملی پارالمپیک نیز بر این تمرینات نظارت داشت. همچنین با روان‌شناس این کمیته برای تنوع در برنامه‌ها در ارتباط بودم.

دارنده مدال طلای قهرمانی جودو نابینایان جهان در ادامه، افزود: قرنطینه خانگی سخت بود و یک‌نواختی تمرینات این سختی را چند برابر کرد، اما سرمربی تیم با استفاده از تجربه و دانش خود تمرینات متنوعی برای ما در نظر گرفت که در نهایت توانستیم از این سختی‌ها عبور کنیم. شاید کیفیت تمرینات در حد تمرینات گروهی نبود اما در حد توان بدن را آماده نگه داشتیم. امیدوارم با رفع تعلیق فدراسیون جودو برنامه‌ها به روال عادی برگردد تا جودوکاران نابینا نیز حریف تمرینی داشته باشند.

دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان عنوان کرد: در این مدت فیلم تمام حریفان را آنالیز کردم و مهم‌ترین حریفم از ازبکستان است که در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ با ناداوری به او باختم اما چند ماه بعد در کشور ازبکستان با ضربه‌فنی این جودوکار را شکست دادم تا به اعتمادبه‌نفس لازم برسم.

خیرالله‌زاده با بیان اینکه هر ورزشکار نیاز به یک موفقیت مهم برای رسیدن به خودباوری دارد، تصریح کرد: باخت در فینال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به حریف ازبک تاثیر زیادی بر روی عملکردم داشت اما چند ماه پس از این اتفاق در مسابقات جهانی پرتغال قهرمان جهان شدم و این قهرمانی شاید پلی برای رسیدن به خودباوری بود. پس از آن نیز در صدر جدول وزن خود قرار گرفتم و تاکنون نیز نفر نخست هستم. این جایگاه موجب شد تا سهمیه المپیک من در سال ۲۰۱۹ قطعی شود.

وی در پایان یادآور شد: تعویق یک‌ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو هیچ تفاوتی برای ما ندارد چون تنها برای یک کشور نیست بلکه تمام حریفانم یک سال زمان برای تمرین دارند؛ اما یکی از مشکلات آن آماده نگه‌داشتن بدن پس از توکیو است. جودوکاران ایران باید در سال ۲۰۲۲ در مسابقات پاراآسیایی هانگژو شرکت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار