تأکید سفارت‌های غربی بر حضور معنادار زنان در صلح


هیات اتحادیه اروپا، سفارت‌های استرالیا، دانمارک، آلمان، هالند، ناروی، سویدن و انگلستان در افغانستان در یک اعلامیۀ مشترک خواهان حضور معنادار زنان در روند صلح افغانستان شده‌اند. در این اعلامیه مشترک آمده‌است که توافق‌های صلحی‌که در آن...

هیات اتحادیه اروپا، سفارت‌های استرالیا، دانمارک، آلمان، هالند، ناروی، سویدن و انگلستان در افغانستان در یک اعلامیۀ مشترک خواهان حضور معنادار زنان در روند صلح افغانستان شده‌اند.
در این اعلامیه مشترک آمده‌است که توافق‌های صلحی‌که در آن زنان حضور داشته‌اند دوام و موفقیت بیشتر داشته‌اند: «اکنون نیاز است تا جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان هردو بر مشارکت معنادار زنان در این مذاکرات اصرار ورزند.»

در بخشی دیگر این اعلامیه آمده‌است: «جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان باید زنان را در همه ابعاد روند صلح به‌شمول شورای رهبری، تیم‌های مذاکراتی، شوراهای مشورتی و تیم‌های فنی و مشورتی دخیل سازند. ما از از هر دو طرف می‌خواهیم تا تلاش‌های شان را برای گزینش تعداد بیشتری از زنان واجد شرایط در این ساختارهای صلح دوچند سازند.»

این در حالی‌ است که پیش از این، حبیبه سرابی، عضو هیات گفتگو کننده صلح حکومت با طالبان انتقاد کرده بود که در شورای عالی مصالحه ملی هیچ زنی حضور ندارد. به گزارش طلوع، این کشورها، از ایجاد شورای عالی مصالحه ملی استقبال کرده‌اند و خواستار مشخص شدن تاریخ آغاز گفتگوهای میان افغانان شده‌اند.

این در حالی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز در دیدارش با اعضای کمیسیون حقوق‌بشر گفته‌‎است که قرار است به‌زودی گفتگوهای صلح آغاز شوند.
او همچنان گفته‌است که سهم زنان و دیگر اقشار جامعه در روندهای صلح درنظر گرفته خواهد شد و نیز با دستاورهای نوزده سال گذشته معامله نخواهد شد.

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی