بررسی تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7: محصولی آرام از غرب وحشی!


بررسی تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7: محصولی آرام از غرب وحشی!

سرفیس پرو 7 مایکروسافت نسبت به مدل سرفیس پرو 6 از سخت‌افزار قدرتمندتری به همراه پورت USB-C بهره می‌گیرد. اما طراحی این دستگاه از سال 2017 تاکنون هیچ تغییری نکرده است. قیمت محصول جدید مایکروسافت معادل 699 پوند است که این قیمت در نسخه‌های مختلف افزایش می‌یابد. البته، برای خرید صفحه‌کلید آن نیز باید حداقل 125 پوند هزینه کنید تا از تمامی امکانات...

سرفیس پرو 7 مایکروسافت نسبت به مدل سرفیس پرو 6 از سخت‌افزار قدرتمندتری به همراه پورت USB-C بهره می‌گیرد. اما طراحی این دستگاه از سال 2017 تاکنون هیچ تغییری نکرده است. قیمت محصول جدید مایکروسافت معادل 699 پوند است که این قیمت در نسخه‌های مختلف افزایش می‌یابد. البته، برای خرید صفحه‌کلید آن نیز باید حداقل 125 پوند هزینه کنید تا از تمامی امکانات سرفیس پرو 7 بهره‌مند شوید.

زبان طراحی منحصر‌به‌فرد مایکروسافت در این تبلت نیز دیده می‌شود. گوشه‌های گرد، بدنه منیزیم به همراه بافت سبک آن در این تبلت به نمایش درآمده‌اند که طراحی قدیمی ولی جذابی به نظر می‌سد. کیک‌استند پشت تبلت هم به این مجموعه اضافه کنید تا بحث کلی طراحی سرفیس پرو 7 را به پایان برسانیم.

بررسی تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7: محصولی آرام از غرب وحشی!

یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی در بدنه این تبلت گنجانده شده است. اما حاشیه‌های بزرگ در اطراف آن دستگاه را در مقایسه با سرفیس پرو X همانند یک تبلت قدیمی نشان می‌دهد. این نوع حاشیه را می‌توان در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های قدیمی مشاهده کرد.

مایکروسافت تمامی نسخه‌های این تبلت را در رنگ خاکستری پلاتینی معرفی کرده است. هرچند، برخی دیگر از نسخه‌ها با رنگ مشکی هم به بازار عرضه شده‌اند که زیبایی خاصی دارند. وزن سرفیس پرو 7 بدون صفحه‌کلید 775 گرم بوده که 150 گرم سنگین‌تر از آیپد پرو 12.9 اینچی اپل است. با اضافه کردن صفحه‌کلید 310 گرمی Type Cover مایکروسافت، وزن سرفیس پرو 7 به یک کیلو و 80 گرم می‌رسد که نسبت به اغلب لپ‌تاپ‌ها، مانند مک‌بوک ایر 1.25 کیلوگرمی و سرفیس لپ‌تاپ 3 1.265 گرمی سبک‌تر است.

صفحه‌کلید تبلت جدید مایکروسافت همانند صفحه‌کلید سال گذشته است که این محصول را در بین هر لپ‌تاپی به یکی از بهترین دستگاه‌ها تبدیل می‌کند. تصور کنید که این نقطه قوت در بخش تبلت‌ها نیز ایجاد شود، آن‌ گاه شما با یکی از بهترین تبلت‌ها نیز آشنا شده‌اید. حس خوب در هنگام فشردن کلیدها، مسافت طی‌شده و پایداری آن‌ها ما را خوشحال می‌کند. با این که ترک‌پد آن کوچک است، اما هیچ مشکلی در آن وجود ندارد و سطح حساسیت و پاسخگویی آن به لمس‌های کاربر عالی به نظر می‌رسد. تنها نقطه ضعفی که در این بخش وجود دارد، خرید جداگانه این کیبورد است که رنگ مشکی آن با قیمت 125 پوند و رنگ قرمز، پلاتینیوم یا آبی آلکانترا با قیمت 150 پوند به دست شما می‌رسد.

بررسی تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7: محصولی آرام از غرب وحشی!

قلم سرفیس نیز با قیمت 99 پوند قابل خریداری است. این قلم هم یکی دیگر از مواردیست که سرفیس پرو 7 را به یک دستگاه جذاب و کامل تبدیل می‌کند. تاخیر کم و عدم نیاز به فشار اضافه برای استفاده از آن نیز به ما نشان می‌دهد که مایکروسافت به جزییات اهمیت می‌دهد. این قلم به صورت مغناطیسی به سمت چپ تبلت متصل می‌شود. مایکروسافت می‌توانست در این بخش همانند مدل سرفیس پرو X از یک جایگاه مخصوص برای قرار دادن قلم خود استفاده کند.

پردازشگر و عمر باتری

نسخه‌های مختلفی از سرفیس پرو 7 معرفی شده‌اند. این نسخه‌ها از پردازنده‌های نسل دهمی i5 ،Core i3 و i7 شرکت اینتل بهره می‌گیرند. نسخه i3 برای انجام امور معمولی و روزمره مناسب است. اما نسخه‌های i5 و i7 در بخش پردازش از توانایی‌های بیشتری برخوردار هستند.

مدل مورد بررسی ما از پردازنده Core i7، رم 16 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایت استفاده می‌کند. این مدل آن چه که کاربران از لپ‌تاپ‌ها یا تبلت‌ها انتظار دارند را برآورده می‌سازد و کیفیت بسیار بالایی دارد.

سرفیس پرو 7 در انجام امور معمولی هیچ ضعفی نداشت. ما در آزمایش خود 10 اپلیکیشن را به همراه چندین برگه در مرورگر کروم و چندین تصویر بزرگ در نرم‌افزار ویرایس تصویر Affinity Photo اجرا کردیم. سرفیس پرو در این بخش همانند لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو 13 اینچ و XPS 13 شرکت Dell عمل کرد. بنابراین، می‌توان گفت که تبلت‌ها نیز توانایی‌های بالایی دارند.

بررسی تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7: محصولی آرام از غرب وحشی!

البته، فن‌های موجود در این تبلت صدای بیشتری نسبت به مدل i7 سرفیس پرو 6 دارند. در نتیجه، دمای درون سرفیس پرو 7 نسبت به مدل قبلی بیشتر بوده و احتمالا داغ‌تر است. سرعت فن‌‌ها در هنگام انجام امور معمولی شنیده نمی‌شود، اما پس از اتصال تبلت به یک نمایشگر 4K یا اجرای تعداد کمی از نرم‌افزارها با افزایش صدای فن‌ها مواجه شدیم که این صدا در محیط‌های بسیار آرام جلب توجه می‌کند. هرچند، داغ شدن تبلت نیز در حدی نبود که آن را به صورت ملموس احساس کرد.

یکی از ناامیدکننده‌ترین نکات در بررسی ما عمر باتری سرفیس پرو 7 بود. مدل Core i7 در بهترین حالت تا هفت ساعت روشن می‌ماند. این زمان در حدی نیست که شما بتوانید امور خود را قبل از پایان وقت اداری به اتمام برسانید. عمر باتری نسخه i5 کمی بیشتر است.

بررسی تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7: محصولی آرام از غرب وحشی!

سرعت شارژ تبلت جدید مایکروسافت همانند مدل سرفیس پرو X چندان سریع نیست، اما ظرفیت باتری در حدود 60 دقیقه از صفر به 80 درصد می‌رسد. شارژ کامل دستگاه نیز در کم‌تر از دو ساعت انجام می‌شود. شما می‌توانید این تبلت را با استفاده از شارژر 45 وات نیز شارژ کنید. البته، مدت زمان شارژ تقریبا همانند شارژر معمولی بوده و زمان کم‌تری نسبت به آن صرف می‌شود.

سرفیس پرو 7 برخلاف سرفیس پرو X و سرفیس لپ‌تاپ 3 قابلیت تعمیرپذیری بالایی ندارد. امتیاز تعمیرپذیری این دستگاه در iFixit بسیار پایین بوده و 1 از 10 است. هیچ‌کدام از قطعات، مانند باتری توسط کاربر تعویض نمی‌شوند.

پورت‌ها

یکی از اصلی‌ترین تغییرات ایجاد شده در سرفیس پرو 7 اضافه شدن درگاه USB-C است که هم‌اکنون به عنوان یک پورت استاندارد، به‌روز و پرسرعت شناخته می‌شود. این پورت جایگزین پورت miniDisplay شده است. با استفاده از پورت USB-C می‌توان دستگاه را شارژ و لوازمی از قبیل نمایشگر‌های خارجی، آداپتور اترنت و سایر دستگاه‌های جانبی را به آن متصل کرد. شما با استفاده از داک‌های USB-C می‌توانید چندین دستگاه خارجی را به سرفیس پرو 7 خود متصل کنید.

این دستگاه دارای پورت Thunderbolt 3 نیست، اما پهنای باند USB-C مطابق با این پورت است. تنها نقطه ضعف این بخش وجود تنها یک پورت USB-C است.

بررسی تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7: محصولی آرام از غرب وحشی!

یک پورت USB-A استاندارد هم در این تبلت تعبیه شده است. شکاف کارت microSD یکی از مواردیست که عکاسان به آن علاقه زیادی دارند و مایکروسافت این شکاف را در تبلت جدید خود قرار داده است.

سرفیس پرو 7 در بخش نرم‌افزار به نسخه Home ویندوز 10 مجهز شده است که از قابلیت تشخیص چهره کاربر نیز پشتیبانی می‌کند.

نتیجه‌گیری

تبلت جدید سرفیس پرو 7 مایکروسافت یکی از بهترین تبلت‌های ویندوزی بازار است که افراد زیادی مایل به خرید آن باشند. اما طراحی قدیمی آن مورد جذابی نیست و شاید بسیاری از افراد آن را دوست نداشته باشند.

فرم دستگاه، طراحی، شکاف کارت microSD، کیک‌استند، قابلیت تشخیص چهره Windows Hello و سادگی کار با این تبلت از مواردی هستند که سرفیس پرو 7 را به یکی از بهترین‌های 2020 تبدیل کرده‌اند. کیفیت صفحه‌نمایش هنوز همانند مدل‌های قبلی عالی است، اما حاشیه‌های اطراف آن نسبت به مدل سرفیس پرو X بیشتر هستند که ما را کمی به عقب برمی‌گرداند.

بررسی تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7: محصولی آرام از غرب وحشی!

مهم‌ترین نکته اضافه شدن پورت USB-C است. هرچند، عدم پشتیبانی از پورت Thunderbolt 3 یک نقطه ضعف به حساب می‌آید، ولی به نظر من برخی از افراد به دلایل مختلفی از آن چشم‌پوشی کرده و اهمیتی برای آن قائل نیستند.

عمر ضعیف باتری در نسخه Core i7 یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. شارژدهی باتری در مدل i5 بهتر است. خرید جداگانه صفحه‌کلید را هم به تمامی این موارد اضافه کنید که این مورد جیب شما را هدف گرفته است و برای خرید آن باید حداقل 125 پوند هزینه کنید.

نقاط قوت:

صفحه‌نمایش باکیفیت عمر باتری خوب در مدل i5 صفحه‌کلید وجود شکاف کارت microSD کیک‌استند عالی قابلیت Windows Hello حمل آسان دستگاه وجود پورت‌های USB-A و USB-C

نقاط ضعف:

نبود پورت Thunderbolt 3 صفحه‌کلید باید جداگانه خریداری شود صدای قابل توجه فن‌ها در مدل Core i7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی