ون چندمنظوره برقی پژو e-Traveller رونمایی شد


ون چندمنظوره برقی پژو e-Traveller رونمایی شد

پژو از ون چندمنظوره و برقی e-Traveller برای بازار اروپا رونمایی کرد که دارای باتری 50 کیلووات ساعت با ظرفیت پیمایش 230 کیلومتر است و می‌تواند تا هشت سرنشین را حمل کند.

پژو با رونمایی از ون جدید e-Traveller که در نیمه‌ی دوم سال جاری به بازار اروپا عرضه خواهد شد، رسما به جمع شرکت‌های سازنده خودروهای چندمنظوره‌ی برقی پیوست.

ون چندمنظوره برقی پژو e-Traveller رونمایی شد

خودروی چندمنظوره پژو ای-تراولر در دو مدل با طول استاندارد (۴/۹۵ متر) و طول (۵/۳۰ متر) دردسترس قرار می‌گیرد و دارای فضای داخل کابین با ظرفیت حمل حداکثر هشت سرنشین است. در پیکربندی هشت سرنشین، خودروی الکتریکی ای-تراولر فضایی حدود ۱،۵۰۰ لیتر در جلوی پای سرنشینان دراختیار قرار می‌دهد. در صورتی که پنج صندلی مورد استفاده قرار گیرد، ظرفیت آن به ۳،۰۰۰ لیتر می‌رسد؛ اما اگر فقط از صندلی‌های جلو استفاده شود، ظرفیت آن به ۴،۹۰۰ لیتر افزایش می‌یابد.

ون چندمنظوره برقی پژو e-Traveller رونمایی شد

ون چندمنظوره پژو e-Traveler براساس پلتفرم EMP2 ساخته شده و از موتور الکتریکی کوچک با قدرت ۱۳۴ اسب‌بخار بهره می‌برد که ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو شتاب‌گیری جالی ندارد و ۱۳/۱ ثانیه طول می‌کشد تا بتواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. MPV برقی پژو قادر است مسیر یک کیلومتری را در مدت زمان ۳۵/۸ ثانیه طی کند و دارای بیشینه سرعت ۱۳۰ کیلومتربرساعت است که به‌صورت الکترونیکی محدود می‌شود.

ون چندمنظوره برقی پژو e-Traveller رونمایی شد

باتری ۵۰ کیلووات ساعت این ون برقی که در زیر کف قرار گرفته است، ظرفیت پیمایش ۲۳۰ کیلومتر را طبق استاندارد WLTP ارائه می‌دهد. خودروی چندمنظوره ای-تراولر از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و باتری آن در مدت زمان ۳۰ دقیقه ازطریق شارژر ۱۰۰ کیلووات به ۸۰ درصد ظرفیت خود می‌رسد و در هنگام استفاده از شارژر ۱۱ کیلووات و ۷/۴ کیلووات به ترتیب در ۵ و ۷/۵ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود. با استفاده از سوکت خانگی استاندارد، فرایند شارژ خودرو حدود ۳۱ ساعت طول می‌کشد که خیلی جالب نیست.

ون چندمنظوره برقی پژو e-Traveller رونمایی شد

چیزی که ون برقی ای-تراولر را از سایر محصولات پژو متمایز می‌کند، جلوپنجره مخصوص این مدل است که پورت شارژ آن در گلگیر جلو سمت چپ قرار دارد و لوگوهای دیکروئیک پژو در هر دو انتهای خودرو به‌همراه مونوگرام «e-Traveler» در عقب جای می‌گیرد.

در داخل کابین، سیستم سرگرمی با طرح‌های گرافیکی مخصوص این مدل ارائه شده است که از قابلیت ناوبری ماهواره‌ای سه‌بعدی TomTom بهره می‌برد. صفحه‌نمایش هدآپ، دسته دنده الکترونیکی برای کنترل جعبه‌دنده خودکار، ترمز پارک برقی و دکمه‌های انتخاب حالت رانندگی نرمال، Eco و Power نیز در فهرست امکانات این ون برقی قرار دارند.

ون چندمنظوره برقی پژو e-Traveller رونمایی شد

در حالت Power، موتور برقی می‌تواند ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند؛ درحالی‌که در حالت نرمال، این موتور ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور به چرخ‌ها منتقل می‌کند. در حال رانندگی Eco، رانندگان تنها ۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دراختیار دارند. سایر تنظیمات کشش خودرو نیز وجود دارد که شامل حالت‌های برف، تمام مسیرها، ماسه و ESC می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!