قبوض برق کشاورزان قمی با چهار ساعت خاموشی چاه آب رایگان می‌شود


قبوض برق کشاورزان قمی با چهار ساعت خاموشی چاه آب رایگان می‌شود

قم- ایرنا- مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: بر اساس طرح تشویقی شرکت توانیر، قبوض برق کشاورزانی که روزانه چهار ساعت چاه آب خود را خاموش نمایند،‌ رایگان می‌شود.

داود سلیمانیان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح از روز گذشته تا ۱۵ شهریورماه اجرا می‌شود و کشاورزان داوطلب می‌توانند با ارسال شماره پرونده برق از روی فیش برق، به شماره ۵۰۰۰۵۹۵۹۰۱۷ ثبت نام نمایند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۱۲۱ داخلی ۲ تماس بگیرند.

وی با بیان این‌که ثبت‌نام تا پایان خردادماه ادامه دارد، اضافه کرد:‌ در این طرح کشاورزان باید چاه برق خود را در ساعات اوج مصرف برق یعنی بین ساعات ۱۳ تا ۱۷ خاموش نمایند.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی در استان قم فعال است و تاکنون ۴۰۰ کشاورز برای همکاری با شرکت توزیع نیروی برق اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

سلیمانیان بیان کرد: اگر کشاورزان در طول این ۷۷ روز، برق چاه‌های آب را در چهار ساعت مذکور طی ۳۰ روز متوالی قطع نمایند، پاداش دیگری نیز به آن‌ها اختصاص داده می‌شود که در قبوض برق اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه قطع برق از راه دور ویژه چاه‌های آب کشاورزی، گفت: تا پایان خردادماه همه چاه‌های کشاورزی قم به این سامانه مجهز می‌شوند تا امکان قطع برق چاه‌های آب در ساعت‌های اوج مصرف برق از طریق شرکت برق ممکن شود.

به گفته وی، سال گذشته سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پاداش از محل خاموشی چاه‌های آب کشاورزی در قبوض کشاورزان اعمال شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق قم خاطرنشان کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر خانه کشاورز، رییس انجمن صنفی کشاورزان و رییس جهاد کشاورزی تلاش ویژه‌ای برای جلب همکاری کشاورزان داشتند که جای تقدیر دارد.

در حال حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید