با 4 راه‌کار افزایش عمر باتری کنترلر ایکس‌باکس وان آشنا شوید


با 4 راه‌کار افزایش عمر باتری کنترلر ایکس‌باکس وان آشنا شوید

کنترلر ایکس‌باکس وان از تریگرهایی مناسب و آنالوگ‌هایی با دسترسی آسان برخوردار بوده و همچنین مصرف انرژی بهینه‌ای نیز دارد. در این بین، افزایش عمر باتری این گیم‌پد را می‌توان یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از کاربران دانست. به‌هرحال درست است که هفته‌ها می‌توانید با یک جفت باتری AA سر کنید، اما در نهایت می‌بینید که در وسط بازی، ناگهان کنترلر شما به...

کنترلر ایکس‌باکس وان از تریگرهایی مناسب و آنالوگ‌هایی با دسترسی آسان برخوردار بوده و همچنین مصرف انرژی بهینه‌ای نیز دارد. در این بین، افزایش عمر باتری این گیم‌پد را می‌توان یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از کاربران دانست. به‌هرحال درست است که هفته‌ها می‌توانید با یک جفت باتری AA سر کنید، اما در نهایت می‌بینید که در وسط بازی، ناگهان کنترلر شما به خاموشی نزدیک شده و در نتیجه کاراکتر بازی نیز به وضعیتی مشابه دچار می‌شود. در ادامه اگر قصد بازی کردن داشته باشید، آنگاه باید باتری کنترلر ایکس‌باکس وان خود را تعویض کنید.

در این مطلب قصد داریم تا به مبحث افزایش عمر باتری کنترلر ایکس‌باکس وان بپردازیم. بدین ترتیب می‌توانید با حداقل وقفه، به بازی کردن بپردازید.

یک پایه شارژ کننده باتری خریداری کنید

برخلاف کنترلرهای پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوییچ، گیم‌پدهای کنسول ایکس‌باکس وان از یک باتری داخلی بهره نمی‌برند. در حالت پیش‌فرض، انرژی این کنترلر توسط باتری‌های AA تأمین می‌شود. شما می‌توانید انواع و برندهای مختلف باتری، از جمله باتری‌های با ظرفیت بالای آلکالین را مورد استفاده قرار دهید. اما باتری‌های قابل شارژ نیکل هیدرید فلزی (NiMH) را می‌توان مقرون‌به‌صرفه‌ترین و سازگارترین گزینه‌ها با محیط‌زیست دانست. در هنگام دور انداختن، این باتری‌ها آلودگی سمی کمتری از خود به جای گذاشته و برخلاف باتری‌های قدیمی‌تر نیکل-کادمیوم، اثر حافظه در آن‌ها به وجود نمی‌آید. در این رابطه می‌توانید یک شارژر با ظرفیت شارژ همزمان 4 باتری را خریداری کرده و بدین ترتیب در هنگام خالی شدن باتری‌های کنترلر، دو باتری ذخیره در اختیار داشته باشید.

از Xbox One Play and Charge Kit استفاده نکنید

با 4 راه‌کار افزایش عمر باتری کنترلر ایکس‌باکس وان آشنا شوید

مایکروسافت یک باتری قابل شارژ مختص کنترلر ایکس‌باکس وان را عرضه می‌کند که Xbox One Play and Charge Kit نام دارد. این باتری لیتیوم-یونی با باتری‌های AA شما جایگزین شده و در هنگام نیاز نیز می‌توانید آن را با استفاده از یک کابل Micro USB، شارژ کنید. همچنین اگر سر دیگر این کابل را به کنسول خود متصل کنید، آنگاه می‌توانید به‌صورت سیمی، کنترلر را به کنسول خود متصل کنید.

این باتری لیتیوم-یونی در عرض 4 ساعت کاملا شارژ شده و عمر آن نیز در حدود 30 ساعت است. این رقم قابل قبولی است اما در قیاس با سایر باتری‌های قابل شارژ، عدد چندان بالایی به حساب نمی‌آید. ظرفیت باتری Play and Charge Kit تنها 1400 میلی‌آمپر ساعت است (تنها کمی بیش از ظرفیت باتری کنترلر پلی‌استیشن 4)، در حالی که یک باتری آلکالین AA می‌تواند تا 3000 میلی‌آمپر ساعت نیز ظرفیت داشته باشد.

در حالی که شاید Xbox One Play and Charge Kit گزینه‌ای جالب به نظر برسد، اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. اگر قصد شارژ باتری از طریق کنسول را داشته باشید، آنگاه همیشه باید یک درگاه USB خالی را نیز در اختیار داشته باشید. همچنین این باتری قابل شارژ فقط در زمینه استفاده در کنترلر ایکس‌باکس وان کارایی داشته و استفاده دیگری نخواهد داشت.

پایه‌های شارژ نیز می‌توانند نیاز به یک شارژر دیگر را برطرف سازند، اما باتری آن‌ها هنوز به حد استاندارد نرسیده است. ظرفیت این باتری‌ها در حدود 1100 میلی‌آمپر ساعت است. این میزان ظرفیت حتی در قیاس با ارزان‌ترین باتری‌های AAA نیز کمتر بوده و همچنین جهت شارژ آن‌ها به بیش از دو ساعت زمان نیاز دارید.

با استفاده از اتصالات سیمی به بازی کردن بپردازید

اگر به نحوی باتری‌های AA شما خالی شده و یا از بین رفتند، آنگاه لزوما مجبور نیستید که از بازی‌ کردن با ایکس‌باکس وان خود دست بکشید. اگر کنترلر ایکس‌باکس وان خود را با استفاده از کابل Micro USB به کنسول خود متصل کنید، آنگاه آن را به یک گیم‌پد سیمی تبدیل کرده‌اید. در کنترلر ایکس‌باکس 360، در هنگام اتصال سیم، تنها می‌توانید آن را شارژ کنید. اما در کنترلر ایکس‌باکس وان علاوه بر عدم نیاز به باتری (و خالی نشدن باتری)، می‌توانید داده‌ها را نیز انتقال داده و در نتیجه به بازی کردن خود ادامه دهید. اگر از باتری Play and Charge Kit استفاده کنید، آنگاه باتری نیز شارژ خواهد شد.

این روش علاوه بر اینکه گزینه‌ای مناسب جهت ذخیره باتری است، راهی بهتر نیز جهت انجام بازی‌هایی است که نیازمند واکنش‌های سریع هستند (همانند Dark Souls III). همچنین در هنگام مواجه با یک حریف در بازی‌هایی همانند Injustice 2 و یا Dragon Ball Fighter Z که یک میلی‌ثانیه نیز تعیین کننده است، تأخیر ورودی کمتری را تجربه خواهید کرد. به علاوه، در این روش دیگر نگران تمام شدن باتری در میانه نبردها نخواهید بود.

نگران رها کردن کنترلر در حالت روشن نباشید

با 4 راه‌کار افزایش عمر باتری کنترلر ایکس‌باکس وان آشنا شوید

با اعمال تغییرات در تنظیمات، می‌توانید کاری کنید که کنترلر پلی‌استیشن 4 شما هیچ‌گاه خاموش نشود، حتی اگر کنسول خود را برای ساعت‌ها روشن نگه دارید. از طرفی دیگر، کنترلر ایکس‌باکس وان پس از گذشت 15 دقیقه (در صورت عدم فعالیت) به‌صورت خودکار خاموش شده تا بدین ترتیب در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. راه‌حلی جهت تغییر این حالت وجود ندارد. به همین دلیل اگر قصد مشاهده کوتاه تلویزیون را داشته و از کینکت و یا میکروفون نیز برخوردار نیستید، آنگاه شاید این قابلیت تا حدودی شما را آزار دهد، هر چند که پس از گذشت چند ثانیه از فشار دادن کلید Home، اتصال شما مجددا برقرار می‌شود.

اگر از چندین کنترلر ایکس‌باکس وان استفاده کرده و همچنین قصد دارید تا میزان باتری هرکدام از آن‌ها را بررسی کنید، آنگاه باید به صفحه اصلی کنسول خود بازگشته و سپس کلید Home را برای هرکدام از کنترلرهای خود، فشار دهید. سطح باتری کنترلرهای مختلف به نمایش درخواهد آمد و در نتیجه شما نیز می‌توانید ببینید که کدام یک به‌وسیله کابل USB متصل شده و کدام یک نیز در حال شارژ شدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد